czwartek, 15 sierpnia 2019

sernik na zimno z marakują, bez żelatyny, błyskawiczny

To moja pierwsza marakuja, uwierzycie? Nie miałam na nią pomysłu, aż do dzisiaj.
Sama nie wiem, czy w gotowaniu ważniejsze jest dla mnie łączenie smaków czy barw składników.  A barwa marakui jest wyjątkowa, trudno o tak piękny nasycony i intensywny żółty kolor w czarne kropki pestek miąższu owocu, dlatego tak bardzo chciałam coś z nią zrobić w kuchni.
Inspirację na ten sernik znalazłam na blogu Green Morning, marakuję zrobiłam po swojemu, usmażyłam ją z brązowym cukrem, jak konfiturę.
Połączenie masy sernika z przyjemnie kwaśno śmietankowego smaku sernika na maślanym ciasteczkowym spodzie z marakują nie ma sobie równych. Ten sernik stawiam na równi w rzędzie z banoffee i tiramisu, moimi ulubionymi deserami. Do tego, sernik jest dla wszystkich początkujących w kuchni, bardzo łatwy, właściwie nie można go zepsuć. Jednocześnie smak z najwyższej półki. Nie spotkałam jeszcze nikogo, kto by nie lubił banoffee, podobnie jest z sernikiem na zimno z marakują.



















składniki:

na blaszkę okrągłą o średnicy 21-22cm

spód z ciasteczek:

200g kruchych ciasteczek owsianych
50g roztopionego masła
szczypta soli

masa serowa:

500g serka mascarpone
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
sok wyciśnięty z 1/2 dużej cytryny
...i to wszystko!

topping:

4 dojrzałe marakuje
2 łyżki brązowego cukru









jak zrobić:

blaszkę wyłóż papierem do pieczenia, sam spód. Roztop masło, ciasteczka rozkrusz na drobniutko, ja to robię przy pomocy wałka. Rozkruszone ciasteczka wsyp do masła, wymieszaj, wylep masą spód formy, dociśnij i wyrównaj. Włóż do lodówki na 30 minut, aż stwardnieje.
Wymieszaj mascarpone ze skondensowanym mlekiem, musisz to robić delikatnie, najlepiej ręcznie. Dodawaj powoli sok z cytryny, miesza delikatniej, aż cały zużyjesz, na koniec masa serowa powinna być dość gęsta. 
Pozostaje tylko wyłożyć masę serową na spód, wyrównać i wstawić do lodówki, najlepiej na 2-3 godziny, żeby całkowicie zastygła.
W rondelku rozgrzej cukier, Owoce przekrój na pół, wydobądź miąższ, podsmaż go przez kilka minut na cukrze cały czas mieszając.
Kiedy wystygnie wyłóż na wierzch sernika. Przed zdjęciem obręczy formy okrój sernik dookoła ostrym nożem, żeby odciąć go od brzegów.  










6 komentarzy:

  1. Super pomysł. I nie wiem co bardziej mnie zachwyca dodatek marakui czy masa serowa bez żelatyny z dodatkiem mlekiem skondensowanym i serkiem mascarpone.

    OdpowiedzUsuń
  2. Justyna! Dziękuję! Na taki komentarz czekałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co mogę użyć zamiast marskuji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być mus z mango, też będzie smakował świetnie :)

      Usuń
  4. Całkiem smaczne, jednak do nakładania polecam chochlę, a podania - głębokie salaterki!

    OdpowiedzUsuń