wtorek, 12 września 2017

pieczone warzywa po hiszpańsku z chorizo

Każdemu z pewnością zdarzają się takie dni, kiedy zaplanowanie obiadu zwyczajnie nie idzie. Mamy ziemniaki, ale nie mamy mięsa, a na to mamy ochotę, jest bakłażan, ale co z nim zrobić, znajdujemy w lodówce zapomnianą  kiełbasę...Tak właśnie było dzisiaj. I nawet wybrałam się do sklepu, i to nie pomogło, żadna koncepcja się nie urodziła, wiedziałam tylko, że nie mam ochoty na makaron po raz któryś już z kolei.
Zebrałam to, co miałam, na świeżo po wakacjach w klimacie hiszpańskim tego się trzymałam, pokroiłam, upiekłam, zapiekłam, doprawiłam wyraziście i wyszedł rewelacyjny obiad. Dietetycznie, potrawa jest dokonała, spełnia wszelkie wymogi zbalansowanego posiłku; bogata w błonnik, dobry tłuszcz, węglowodany, witaminy, jako, że ziemniaki są doskonałym źródłem witaminy C, w całości jest też białko, wszystko w dobrych proporcjach.
Nie ma konieczności podawania dokładnych ilości ani proporcji, możecie je dowolnie zmieniać, w zależności od upodobań i zawartości lodówki.










składniki:

kilka ziemniaków, pokrojonych w plasterki
1 kiełbasa chorizo, albo inna pikantna 
1 średni bakłażan, pokrojony w plasterki
kilka ząbków czosnku w lupinie
1 duża cebula czerwona, pokrojona w plasterki
szczypior zielony
pieprz cayenne
sól, pieprz
oliwa virgin

pomidory w puszce  ( opcjonalnie ), pokrojone
kawałek ricotty twardej, startej na tarce o grubych oczkach  ( opcjonalnie )


jak zrobić:

pokrojone ziemniaki, cebulę i czosnek w łupinach rozłóż na blaszce, posyp solą, skrop oliwą i piecz w 180'C przez około 20 minut, aż ziemniaki zmiękną. Na blaszce rozłóż plastry bakłażana, posyp solą, obficie skrop oliwą i piecz w 180'C przez około 20-30 minut, aż będzie złocisty. 
Upieczone plastry bakłażana rozłóż na ziemniakach, dodaj plasterki chorizo, posyp pieprzem cayenne i pieprzem czarnym, skrop oliwą, wyciśnij upieczony czosnek z łupinek na całość. Całość posyp posiekanym szczypiorem, piecz przez kolejnych 10-15 minut.
Jeżeli chcesz dodać pomidory, wyłóż je razem z sokiem z passatą pomidorową na ziemniakach i bakłażanie przed drugim zapiekaniem. Przed podaniem posyp startą twardą ricottą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz