poniedziałek, 28 lutego 2022

Kokosanki wegańskie, raw

 To świetny i szybki deser wegański, który nawet jeżeli nie jesteście weganami polubicie. 

Staram się jeść zdrowo, ale nie umiem sobie odmówić słodyczy. Żeby być w zgodzie z sobą i swoimi zasadami żywieniowymi wypracowałam pewien rodzaj kompromisu, jem słodycze ale tylko takie, które sama przygotuję, a więc takie, których skład znam. Co więcej, ciasta i desery, które robię nie zawierają białego cukru, używam głównie cukru kokosowego i syropu klonowego. Wiem, wiem, nie powinniśmy jeść słodkiego w ogóle, bo nawet te lepsze cukry nam nie służą, ale to właśnie ten mój kompromis. 

Jestem bardzo wybredna jeżeli chodzi o jedzenie, jedzenie w ogóle, a słodycze w szczególności, i naprawdę trudno mi dogodzić. Piszę o tym, ponieważ temat "zdrowych słodyczy", też słodyczy wegańskich, które uważam za zdrowsze, bo tłuszcze roślinne są dla nas lepsze niż zwierzęce, a więc, temat słodyczy rozwinęłam i ciągle go doskonalę. Zacznę dzisiaj od bardzo prostego przepisu na kokosanki z wegańską polewą czekoladową. 

Kiedy macie ochotę na coś słodkiego, i niczego nie macie pod ręką, a staracie się jeść zdrowo i dietetycznie, sięgajcie po ten przepis. Zdjęcia, niestety, tylko dwa, nie zdążyłam zrobić, kokosanki za szybko zniknęły.











składniki:

na 8-12 sztuk, w zależności od wielkości

 

250g wiórków kokosowych bio

120g mąki z migdałów blanszowanych

5 sztuk daktyli świeżych, bez pestek

2 łyżki oleju kokosowego bio

szczypta soli

60g syropu z agawy albo klonowego, ja użyłam pół na pół

1 łyżeczka ekstraktu naturalnego z wanilii

2-3 łyżki mleka migdałowego

 

polewa

80ml mleka migdałowego

80g gorzkiej czekolady wegańskiej

 

Jak zrobić:

daktyle bez pestek namocz na kilka minut w mleku migdałowym, zblenduj na papkę. Jeżeli są za suche, dodaj więcej płynu. Olej kokosowy roztop na maleńkim ogniu, ma być płynny i letni. Do miski ze zblendowanymi daktylami dodaj mąkę migdałową, wiórki kokosowe, sól, syrop, ekstrakt waniliowy i olej kokosowy, wymieszaj na zwartą masę, możesz lekko zblendować. Masa powinna być zwarta i dać się formować. Uformuj ciasto w stożki albo kulki.

Polewa:

podgrzewaj mleko migdałowe przez kilka minut, aż zredukuje objętość o 1/3. Zestaw z ognia, wrzuć pokruszoną czekoladę, poczekaj chwilę, dobrze wymieszaj, a potem polej kokosanki. Początkowo polewa może być rzadka, ale po 1.5 -2 godz zastygnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz