niedziela, 19 sierpnia 2018

owsiak bez cukru

Tak go nazwałam, owsiak. Na przepis trafiłam w internecie, i deser wyglądał tak apetycznie, i tak zdrowo, sądząc po składnikach, że natychmiast sprawdziłam w kuchni, czy mam wszystko co potrzebne do zrobienia, miałam, chociaż przepis był tylko inspiracją, zmieniłam ilości i częściowo składniki. Natychmiast zabrałam się do działania i po 15 - 20 minutach owsiak był gotowy. Niestety, nie doczekał ani wychłodzenia, ani całkowitego zastygnięcia polewy, pochłonęliśmy go błyskawicznie, jest tak pyszny. To świetna przekąska dla sportowców i dla tych, którzy unikają białego cukru, też deser i coś do przegryzienia w ciągu dnia.
















składniki:

na kwadratową formę 20cm x 20cm

240g płatków owsianych
70g rodzynek
50g mielonych migdałów
garść świeżych daktyli bez pestek
20g wiórków kokosowych
1/2 łyżeczki soli
90g miodu
130g masła orzechowego
40g oleju kokosowego
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego 


polewa:
35g kakao
30g oleju kokosowego
80g miodu
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego




Jak zrobić:
Formę wyłóż papierem do pieczenia. 
Wymieszaj płatki owsiane, wiórki kokosowe, sól, rodzynki, daktyle i migdały, zblenduj na średnio gładką masę, mogą w niej zostać grubsze cząstki. Masło orzechowe, miód, i olej kokosowy podgrzej w rondelku mieszając, aż składniki się rozpuszczą i połączą, zdejmij z ognia i dodaj ekstrakt waniliowy. 
Rozpuszczone składniki wlej do mieszaniny płatków z dodatkami, wymieszaj dobrze, aż uzyskasz kleistą masę. Przełóż ją do formy wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównaj łyżką, żeby wierzch był całkowicie gładki.
Składniki na polewę wymieszaj w garnuszku i delikatnie podgrzewaj mieszając, ale tylko do momentu, kiedy się dobrze połączą. Polewę wyłóż na ciasto, rozprowadź na całej jego powierzchni.
Najlepiej odczekaj 2-3 godziny, żeby polewa zgęstniała. Pokrój w kwadraty albo prostokąty.


 

2 komentarze: