środa, 18 maja 2022

Tarta z botwiną na kremie twarogowym z anchois, wegetariańska, błyskawiczna

 Zawsze warto mieć w zamrażalniku opakowanie albo dwa dobrego ciasta francuskiego. Dobrego, czyli z masłem, żaden inny niż masło tłuszcz nie powinien być używany w cieście francuskim. I całe szczęście, że miałam, bo jak zwykle musiałam szybko przygotować coś na wieczór, i jak zwykle miałam warzywa czekające na wykorzystanie. 

Wczoraj prowadziłam warsztaty dla polskiej firmy mleczarskiej, z użyciem ich produktów, która, nie dość, że zachęciła mnie do kupowania produktów tej właśnie marki, to obdarowałam nas pudłami darów. Sery, śmietany, mleko zsiadłe no i masło, a wszystko najwyższej jakości i świeżutkie. To mnie natchnęło. Z ich właśnie sera wiejskiego i śmietany zrobiłam krem na spód tarty, bo świetnie mi się komponował z botwiną króciutko i delikatnie przesmażoną na oliwie. Cała kompozycja prosta i bezpretensjonalna, i taki właśnie sposób na letnią tartę polecam. Jeżeli nie lubicie gotowego ciasta, ja też nie przepadam, ale czasami ratuje mi życie, możecie, oczywiście, zrobić ciasto francuskie sami. A tak w ogóle, klasyczne ciasto kruche też się sprawdzi, całą tarte można zrobić na tej samej zasadzie, tylko spód polecam krótko podpiec przed nałożeniem nadzienia, żeby nie powstał zakalec.







































Składniki:

na podłużną formę

(nie podaję wymiarów, są absolutni dowolne, tartę można również zrobić w okrągłej formie)

1 opakowanie ciasta francuskiego

200g serka wiejskiego pełnotłustego

3-4 łyżki gęstej śmietany 18%

4-5 filecików anchois, drobno posiekanych

skórka otarta z 1/2 cytryny

2 pęczki botwiny, umytej i posiekanej, liście, łodygi i buraczki

2 ząbki czosnku, drobno posiekane

sól, pieprz

oliwa do smażenia


jak zrobić:

na patelni rozgrzej 2-3 łyżki oliwy, wrzuć posiekany czosnek, po niecałej minucie dodaj posiekaną botwinę, smaż przez 2-3 minuty, ma być saute, dopraw solą i pieprzem.

Przygotuj krem: dobrze ubij biały ser ze śmietaną, dodaj posiekane anchois i skórkę z cytryny, dopraw solą i pieprzem.

Formę do pieczenia wyłóż papierem, możesz wykorzystać pergamin od ciasta francuskiego. Na spodzie ułóż 2/3 rozwałkowanego delikatnie rozmrożonego ciasta, resztę zostaw do zrobienia kratki na wierzchu.

Na cieście rozprowadź cały krem. Na nim ułóż botwinę. Resztę ciasta pokrój w paski 1.5cm, paski ułóż w kratkę na wierzchu tarty. Jeżeli chcesz, możesz posmarować je rozbełtanym jajkiem, ja tego nie lubię, i tak się pięknie upiekła na złoto.

Piecz w 180' przez 20-25 minut, aż ciasto będzie złociste.

Podawaj z dobrą sałatą i kieliszkiem białego wina.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz