wtorek, 4 października 2022

Babka wilgotna z czekoladą

Babki nie należą do moich ulubionych ciast, a jednak czasami nagle przychodzi mi ogromna ochota na kawałek wilgotnej babki do kawy, tu i teraz, natychmiast. Na takie okazje muszę mieć sprawdzony, doskonały przepis, im prostszy tym lepszy, nie powinien też zawierać wyszukanych składników. Mogę wtedy natychmiast przejść do działania. Po szybkim przygotowaniu ciasta pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać, aż się upiecze, ponieważ, niestety, babki pieką się dość długo, i tego etapu nie da się skrócić.

Opisałam właśnie przepis, jaki mam dla Was dzisiaj. Babka jest odpowiednio wilgotna, aromatyczna, a kawałki czekolady, a jest ich całkiem sporo, sprawiają, że jest wyjątkowa, gorzka czekolada pasuje do babki idealnie. Niektórzy, mam na myśli moja przyjaciółkę z mężem, tak uwielbiają babki i czekoladę, że kupują gotową babkę i pokrywają jej wierzch grubą warstwą rozpuszczonej czekolady. Słyszę  potem, jaka była pyszna, i jak szybko zniknęła. W mojej babce czekolada jest w środku, ale następną postanowiłam też oblać czekoladą.

Nie zawsze przesiewam mąkę, ale w przypadku babek jest to konieczne.










































Składniki:


250g masła miękkiego

250g cukru, najlepiej drobnego

350g mąki pszennej typ 480 albo 500

4 jajka w temperaturze pokojowej

2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

szczypta soli

100g gorzkiej czekolady, pokrojonej na kawałki, nie mogą być ani zbyt drobne, ani zbyt duże


jak zrobić:

mąkę przesiej i wymieszaj z proszkiem do pieczenia i solą. Masło ubij mikserem z cukrem na puszystą masę. Kiedy będzie gotowa, zacznij dodawać po jednym jajku, cały czas ubijając. Teraz zacznij dodawać suche składniki porcjami. Nie przerywaj ubijania, na wolnych obrotach, aż masa będzie jednolita i wszystkie składniki dobrze połączone. Teraz wsyp czekoladę do ciasta i delikatnie wymieszaj. Średniej wielkości keksówkę - podłużną foremkę wyłóż papierem do pieczenia. Ciasto wyłóż do formy, wyrównaj wierzch, a środek ciasta przetnij nożem, żeby ładnie pękło (moje przecięłam, ale pękło nie do końca ładnie). 

Piekarnik rozgrzej do 180', babkę piecz przez około 50 minut, do suchego patyczka. Jeżeli zbyt szybko zacznie się przypiekać z wierzchu, przykryj babkę folią aluminiową i dopiekaj, aż wkłuty patyczek będzie suchy po wyjęciu. Babkę możesz pokryć lukrem albo posypać cukrem pudrem.

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz