wtorek, 21 grudnia 2021

sernik New York

 Dzisiaj przepis dla miłośników serników, ale nie takich zwykłych serników, sernika New York. To sernik legenda, i nie bez powodu. Jest wyjątkowo lekki, puszysty, a przygotowanie wcale nie jest bardzo skomplikowane, oceńcie sami. Cudowny sernik na Święta, sernik stylowy, sernik z klasą.











Składniki:

375g herbatników digestive, albo innych kruchych i maślanych, najlepiej pełnozbożowych, rozdrobnionych - wałkiem albo blenderem
175g masła, roztopionego
500g kremowego serka białego, roztartego
220g cukru
3 jajka, białka i żółtka osobno
1 łyżka mąki kukurydzianej
2 łyżki esencji waniliowej
500g kwaśnej śmietany
60ml soku z cytryny

cukier puder do posypania

Jak zrobiłam:

forma 26cm średnicy
spód:

Wymieszałam rozdrobnione herbatniki z masłem. Spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia wylepiłam równo i dokładnie masą z herbatników, uformowałam brzeg. Docisnęłam bardzo mocno używając spodu butelki. Włożyłam do zamrażalnika i zabrałam się za  przygotowanie masy serowej.

masa serowa:

Żeby sernik był gładki i kremowy, ser, jajka i kwaśna śmietana powinny być w temperaturze pokojowej, wszystkie podobnej. Ubiłam mikserem ser z 3/4 kubka cukru, żółtkami i mąką kukurydzianą, aż masa była gładka. Dodałam wanilię, kwaśną śmietanę i sok z cytryny, jeszcze raz ubiłam, ale tylko do połączenia składników.
Ubiłam białka ze szczyptą soli, na sztywno. Stopniowo dodawałam pozostały cukier, 1/4 kubka, cały czas ubijając, aż sztywne stożki formowały się na wierzchu. Delikatnie wmieszałam białka w masę serową i
rozłożyłam ją na zamrożonym spodzie.
Piekłam w 130'C przez 70 - 75 minut, aż ciasto było ścięte i tylko lekko rumiane. Zostawiłam w zamkniętym piekarniku przez godzinę, potem uchyliłam drzwi i zostawiłam do całkowitego wystygnięcia, ten sernik zostawia się w wyłączonym piekarniku na noc, przynajmniej na 8 godzin..
Przed podaniem najlepiej schłodzić w lodówce przez co najmniej 3 godziny. Posypałam cukrem pudrem.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz