poniedziałek, 4 stycznia 2021

Faworki wegańskie

Sezon na wypieki karnawałowe pomału się zaczyna, a jak karnawał to pączki i faworki. Robiłam już włoskie, a teraz wegańskie.

Spróbowałam zrobić faworki wegańskie, bez tłuszczu zwierzęcego i jajek, za to z olejem i mlekiem roślinnym. Wyszły doskonale, są chrupiące, złociste, szybkie i łatwe. W cieście nie ma cukru, dla tych, którzy wolą słone smaki można zostawić nieposypane cukrem pudrem, mają bardzo przyjemny smak, jednak miłośnikom słodkości będzie czegoś brakować, trzeba dodać słodkiego smaku przez obfite posypanie cukrem, najlepiej tuż po usmażeniu, wtedy puder najlepiej przyczepia się do faworków. 

Dodałam do ciasta pół łyżeczki proszku do pieczenia, ale następnym razem już nie dodam, faworki bardzo rosły, a raczej puchły podczas smażenia. Jeżeli takie lubicie, to możecie dodać.















Składniki:

na 2 patery faworków, dokładna liczba zależy od wielkości

2 kubki mąki orkiszowej, ja użyłam TYP 700

3/4 kubka mleka migdałowego

5 łyżek oleju rzepakowego

60ml wódki

szczypta soli


cukier puder do posypania


ok. 1 litr oleju do smażenia, ja użyłam rzepakowego





jak zrobić:

mąkę wymieszaj z solą, dodaj olej, rozetrzyj placami, żeby połączyć z mąką. Dodaj alkohol, potem wlewaj mleko porcjami, zagniataj, kiedy wlejesz całość wyrób gładkie i elastyczne ciasto. Zawiń w folię spożywczą i odłóż na 1/2 godz. 

Podziel ciasto na 2 części, jedną zostaw zawiniętą, drugą rozwałkuj cieniutko na placek. Potnij na 2.5cm paski, potem każdy na 6 centymetrowe kawałki. Po środku każdego zrób podłużne nacięcie o długości ok. 1cm, przeciągnij jeden z końców kawałka przez rozcięcie i rozciągnij delikatnie.

W garnku rozgrzej 1 litr oleju, kiedy próbnie wrzucisz kawałek ciasta powinien zacząć się burzyć i skwierczeć. Wkładaj po kilka faworków, smaż, aż będą złociste, przewracaj w trakcie smażenia, żeby były równomiernie złociste. Wyjmuj łyżką cedzakową i wykładaj na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi. Po usmażeniu całości posyp cukrem pudrem przez sito.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz