niedziela, 14 lutego 2021

Kulki marcepanowe, wegańskie

Czy marcepan należy do afrodyzjaków? Nie mam pojęcia, ale według mnie uzależnia.

Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze muszę mieć coś słodkiego w domu, gdzieś tam pod ręka, tak na wszelki wypadek. Najlepiej jak to są małe porcje czegoś bardzo słodkiego, wtedy wystarczy mi jedna, no może dwie, i już jestem zaspokojona. Filiżanka dobrej kawy do tego, energia do pracy wraca. Dietetycy mogą mówić, że słodkie nie jest dobre, że trzeba przestać je jeść, a ja mogę trwać w postanowieniu niejedzenia go bardzo długo, a potem wystarczy jeden przypadkowy raz i natychmiast jestem z powrotem w nałogu. Znalazłam jednak na to sposób, to zdrowe słodycze. Sama je robię, z naturalnych dobrych składników, bez białego cukru, słodzone syropami roślinnymi, bez mąki zbożowej, są więc bezglutenowe i jednocześnie wegańskie. Mogę się pochwalić całkiem sporym zbiorem fantastycznych przepisów, zamierzam je zebrać w e-booku, ale o tym innym razem.

Jednym z takich słodyczy są kulki marcepanowe. To trochę inna odmiana marcepanu, ale równie pyszna. Jeżeli chcecie coś szybkiego ale przepysznego i wyszukanego do kawy, to polecam ten przepis. 

Uwaga, kubek to 250ml. Moje kulki są ciemniejsze, bo zmieliłam migdały ze skórką na grubą mąkę.















Składniki:

na około 18 kulek


1/4 kubka syropu klonowego albo syropu z agawy

2 łyżki masła z nerkowców (to u mnie), ale może to być każde inne masło orzechowe

2 1/2 łyżki likieru migdałowego Amaretto, jeżeli nie chcecie dodawać alkoholu, można go zastąpić ekstraktem waniliowym rozprowadzonym w wodzie - 1 łyżeczka na 2 łyżki wody

1 1/2 kubka mielonych migdałów, najlepiej blanszowanych, bez skórki

100g czekolady 70% wegańskiej, do oblania kulek 

biała czekolada wege, do starcia i posypania wierzchu - ja nie miałam, użyłam zwykłej, ale można ją zastąpić wiórkami kokosowymi

szczypta soli



Jak zrobić:

w rondelku podgrzej syrop, kiedy się zagotuje dodaj masło, wymieszaj. Wlej likier Amaretto , wymieszaj, dodaj migdały, ręką wyrób masę, a potem formuj kuleczki kulając, aż będą kształtne i zupełnie gładkie; powinny mieć średnicę mniejszą niż 1.5cm, to mają być kropelki słodyczy. Jeżeli nie wyjdą Wam idealne kulki nie przejmujcie się, to ręczna rzemieślnicza robota, piękna.

Roztop czekoladę w kąpieli wodnej - umieść miseczkę z połamaną czekoladą na garnuszku z gotującą wodą tak, żeby dno nie dotykało wody, poczekaj, aż czekolada zmięknie, kuleczki zanurzaj przy pomocy widelca w czekoladzie i odkładaj na papier do pieczenia. Posyp startą czekoladą albo wiórkami.

 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz