środa, 17 lutego 2021

Muffiny bananowe orkiszowe bez cukru, z rodzynkami

 Do niedawna rodzynki mogły dla mnie nie istnieć, nie lubiłam ich i nie używałam w mojej kuchni. Kiedy zaczęłam robić słodycze raw, okazały się doskonałym wypełniaczem. Słodycze stają się ciekawsze, nie tylko chrupiące dzięki orzechom, ale również żujące, dzięki rodzynkom.

Kiedy, zachęcona tamtymi słodyczami wypróbowałam rodzynki w ciastach, babkach czy plackach pieczonych, okazało się, że świetnie trzymają świeżość i wilgotność wypieków. Ale nie o rodzynkach miało być, a raczej o tym, że muffiny są doskonałe na śniadanie, bo są. Niedawno podałam przepis na chlebek bananowy, a dzisiaj znowu banany, w postaci muffinów. Babeczki zrobiłam z mąki orkiszowej, nie ma w nich białego cukru, dosłodziłam je syropem ryżowym i miodem, no i rodzynki też dodały słodyczy. Muffiny są wilgotne, smakują bananami, trochę kokosowo, dzięki olejowi kokosowemu i delikatnie cynamonowo. Zjadłam je jeszcze ciepłe, zaraz po wyjęciu z pieca, z odrobiną masła orzechowego, smakowały obłędnie. Polecam podgrzanie ich w piekarniku w wersji śniadaniowej, rozkrojenie i włożenie w środek kawałka zwykłego masła czy masła orzechowego, albo dodanie łyżeczki konfitury truskawkowej czy malinowej, te smaki świetnie pasują do banana.





















Składniki:

na 14 babeczek:


1/3 kubka oleju kokosowego, roztopionego, albo oliwy virgin

1/2 kubka syropu ryżowego, albo syropu z agawy, albo syropu klonowego

2 jajka o temp. pokojowej

1/4 kubka mleka migdałowego

3 średnie dojrzałe banany

1 łyżeczka sody oczyszczonej

1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego

1/2 łyżeczki soli

1/2 łyżeczki cynamonu

1 i 3/4 kubka mąki orkiszowej

1/3 kubka płatków owsianych albo orkiszowych drobnych

garść rodzynek, najlepiej drobnych


rodzynki do ozdobienia wierzchu

1 łyżka cukru brązowego do posypania wierzchu - opcjonalnie





Jak zrobić:

w misce ubij trzepaczką płynny olej kokosowy z syropem ryżowym, dodaj po jednym jajku, ubij, wlej ekstrakt waniliowy, wymieszaj. Banany rozgnieć widelcem na papkę, dodaj do mieszaniny jajek z olejem razem z mlekiem migdałowym, wymieszaj. W osobnej misce wymieszaj mąkę z solą, sodą oczyszczoną, płatkami owsianymi i cynamonem. Dodaj suche składniki do mokrych, wymieszaj, nie za długo, tylko tak, żeby składniki się połączyły. Przygotuj blaszkę do muffinek: natłuść otwory, jeżeli nie masz nieprzywierającej albo wyłóż je papierowymi foremkami.

Gotową masę wyłóż do foremek, wypełniając je do 3/4 wysokości każdego otworu. Na wierzchu ułóż po kilka rodzynek i posyp cukrem. Piecz w 180' przez 20-25 minut, aż będą złociste, do suchego patyczka. Po kilku minutach wyjmij na kratkę, możesz jeść jeszcze ciepłe. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz