niedziela, 28 lutego 2021

Makaron ryżowy z kurczakiem, po chińsku

 Kuchnia azjatycka to, jeżeli chodzi o mnie, temat wrażliwy. Nieustannie się zarzekam, że to nie moja bajka, że nie lubię, bo tak jest, a jednak. Jednak co jakiś czas mam na nią ochotę, i wtedy sama gotuję tak, jak lubię. A lubię wyraziste smaki, dużo przypraw i dobry makaron. Co do makaronu, jako miłośniczka kuchni włoskiej i makaronu al dente, nie jestem zachwycona makaronem azjatyckim, ale jedno musze przyznać, że delikatny makaron, jak ryżowy, jest dobrym tłem dla reszty smaków, dobrze integruje się z bogatymi smakami całego dania i sam nie stanowi dla nich konkurencji. Makarony włoskie natomiast są tak dobre, że wystarczy do nich dodać oliwę i odrobinę czosnku.

Dzisiejsze danie to makaron z grzybami, kurczakiem i mnóstwem warzyw i przypraw. Moje odkrycie to groszek cukrowy, który oglądałam wielokrotnie, nie widziałam jednak dobrego zastosowania dla niego, aż ostatnio kupiłam, tak trochę bez pomysłu. Po dodaniu do mojego chow stało się jasne, jakie jest jego zastosowanie. Makaron, grzyby i kurczak są miękkie, groszek natomiast zachowuje chrupkość i świeżość. Przygotowanie całego dania jest w miarę szybkie, i nie ma w nim szczególnie wyszukanych składników.

Do przygotowania tego dania zdecydowanie lepszy byłby wok, ale niestety, dopiero zamówiłam, a całość przygotowałam na patelni.














Składniki:

na 4 porcje


200g makaronu ryżowego, wstążki

200g pieczarki brunatne, pokrojone w ładne części, nie za małe

2-3 ząbki czosnku, rozgniecione

1 mała świeża papryczka chilli, drobno posiekana

2-2.5cm świeżego imbiru bez skórki, startego na tarce o drobnych oczkach

1 duża pierś kurczaka, pokrojona w kostki około 1.5-2cm

150g szpinaku baby

około 80-100g groszku cukrowego, przekrojonego na pół; warto zostawić większe części, lepiej się prezentuje

2-3  łyżeczki mieszaniny przypraw rozgniecionych w moździerzu: ziele angielskie, anyż, pieprz syczuański, cynamon i goździki

sól, biały pieprz

olej ryżowy

2-3 łyżki sosu sojowego

1-2 łyżka oleju sezamowego

garść dymki albo grubego szczypioru, pokrojonych ukośnie w duże kawałki





Jak zrobić:

w woku (albo na patelni) rozgrzej odrobinę oleju ryżowego albo jakiegoś roślinnego. Wrzuć posiekaną papryczkę chilli, potem czosnek i imbir, smaż ciągle mieszając, dodaj przyprawy, wymieszaj. Wrzuć pokrojone grzyby, smaż je 2-3 minuty, nie powinny się gotować tylko smażyć. Dodaj kurczaka, smaż szybko, aż się obsmaży z każdej strony. Teraz czas na szpinak, smaż mieszając, aż odda wodę. Dopraw solą i białym pieprzem, dodaj groszek cukrowy. Mieszaj i smaż przez chwilę. 

W międzyczasie zagotuj wodę na makaron, ugotuj zgodnie z instrukcją z opakowania, po ugotowaniu odcedź, przelej zimną wodą i odstaw.

Dopraw ostatecznie warzywa z grzybami i kurczakiem, doda makaron, wymieszaj całość, dodaj sos sojowy i olej sezamowy, jeszcze raz wymieszaj. Posyp całość dymką albo szczypiorem, podawaj, najlepiej w ładnej misce.
















 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz