wtorek, 8 grudnia 2020

Kaczka konfitowana

 To mój pierwszy confit z kaczki. Jadłam wcześniej i bardzo mi smakowała kaczka robiona tym sposobem, ale po raz pierwszy samodzielnie ją zrobiłam, kaczkę, a dokładnie nogi. Mięso dla mnie jest dodatkiem do warzyw, moja dieta jest raczej wegetariańska, a często wegańska. Ale lubię je przyrządzać, uczyć się czegoś nowego, eksperymentować. 

Część kaczki, którą robię perfekcyjnie to piersi, które gotuję na sposób francuski. Każda część wymaga innej techniki i jest najlepsza ugotowana w sposób dla niej właściwy. Confit to też francuska technika, polega na długim powolnym gotowaniu mięsa w tłuszczu. Nogi kaczki smakują doskonale przygotowane w ten sposób. Konfitowanie, oprócz tego, że jest świetne dla mięsa, jest też idealna dla kucharza, nie wymaga od niego szczególnej aktywności. Po zamarynowaniu mięsa wystarczy podgrzać tłuszcz i gotować gotować, aż mięso będzie mięciutkie, przez około 2 godziny. Potem trochę opiec skórkę i jeść!

Jeszcze jedno, te brioszki..Można je jeść na słodko, ale cudownie smakują na słono, z mięsem czy pasztetem z wątróbki kaczej. To wyższa szkoła jazdy smaków, takie połączenie. Przepis na brioszki w kolejnym poście.



















Składniki:

nogi kaczki

smalec gęsi albo olej rzepakowy, ja użyłam oleju, na 4 nogi potrzeba około 600-700ml

kilka ząbków czosnku

gałązki rozmarynu

tymianek

liście laurowe

sól, pieprz














jak zrobić:

udka kacze ułóż w naczyniu, obłóż przyprawami, ja posoliłam, i marynuj przez kilka godzin a najlepiej przez  przez noc. Tłuszcz gęsi podgrzej, jeżeli używasz oleju tak samo, powinien delikatnie pyrkotać nie bulgotać za mocno. Ręcznikami papierowymi delikatnie osusz mięso i zdejmij trochę przypraw, włóż nogi do tłuszczu, powinny być całkowicie zanurzone. Zostaw w tłuszczu ząbki czosnku, liście laurowe, kulki pieprzu i gałązki ziół. Gotuj na małym ogniu, powoli, ok. 2 godzin. Kiedy mięso jest miękkie przy nakłuciu zakończyć gotowanie i wyjmij je. Zanurzone w czystym tłuszczu mięso można długo przechowywać. Mięso powoli smażone jest jasne, trzeba przed podaniem zrumienić na patelni lub pod opiekaczem. Ja polecam opiekacz albo piekarnik, skóra jest delikatna i może przywrzeć do patelni. Tradycyjnym dodatkiem do confit, są ziemniaki smażone na gęsim smalcu z natką pietruszki i czosnkiem. Ja zrobiłam to, co uwielbiam, brioszki lekko słodkie z mięsem, najlepiej smakują z pasztetem z wątróbki kaczej, moje ulubione, ale z udem kaczym też będą doskonałe.

 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz