sobota, 12 grudnia 2020

Snickers - kostka orzechowo daktylowa, bezglutenowa, wegańska

Słodycze wegańskie mają tak niesamowity smak, że w mojej kuchni całkowicie wyparły te klasyczne, a jestem wielbicielem słodyczy jakich mało. Między innymi z tego powodu uprawiam bieganie przez całe życie, żeby bezkarnie móc zjeść więcej tego, co lubię, czyli słodkiego.

Połączenie orzechów, najczęściej mielonych albo siekanych ze słodyczą syropu klonowego czy syropu z agawy jest zdecydowanie ciekawsze niż tradycyjne, mąka z masłem i cukrem. Orzechy zastępują mąkę, słodycze wegańskie i bezglutenowe są przez to skondensowane, w konsystencji i smaku. Fantastyczne są też słodycze raw, czyli robione bez pieczenia. Te chyba lubię najbardziej. Nie używam już od dawna w mojej kuchni cukru białego, z powodzeniem zastępuję go miodem albo syropami, będę Was zachęcać do tego samego. Jeżeli zdecydujecie się na przygotowywanie takich słodyczy, koniecznie zaopatrzcie się w dobry blender albo malakser, on w kuchni wegańskiej czy bezglutenowej zastępuje mikser. Do mieszania wystarczy łyżka, ale bez blendera się nie obędzie.

Snickers to mój ulubiony deser, czekałam z przepisem na czas świąteczny, bo to dokonały słodycz na Święta, ja przygotuję taki z podwójnej ilości, moja rodzina go uwielbia.






















składniki:

na blaszke 20cm x 20cm

warstwa ciasteczkowa:

1/2 kubka plus 2 łyżki dobrego miękkiego masła orzechowego

1/4 kubka plus 1 łyżka oleju kokosowego, miękkiego albo roztopionego

1/4 kubka syropu klonowego albo z agawy

2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

1/2 łyżeczki soli

2 1/2 kubka mąki migdałowej (drobniutko zmielonych migdałów blanszowanych - bez skórki)

2 łyżki macy (mielony korzeń)- opcjonalnie

1 kubek chipsów czekoladowych albo posiekanej gorzkiej czekolady


warstwa kakaowa:

1 1/2 kubka orzechów włoskich

2 łyżki kakao

1/4 łyżeczki soli

10 dużych daktyli świeżych albo suszonych, namoczonych w ciepłej wodzie - wodę zostaw 


uwaga: KUBEK to 250ml





jak zrobić:

blaszkę wyłóż papierem do pieczenia, wszystkie składniki warstwy ciasteczkowej wymieszaj (łyżką). Wyłóż masę do blaszki, dobrze ją ugnieć na równą i zbitą. Wstaw blaszkę do zamrażalnika, musi dobrze zastygnąć. Warstwę kakaową zblenduj na mokrą ale dość gęstą masę. Jeżeli w trakcie blendowania jest za sucha i gęsta, dodaj trochę wody od moczenia daktyli, albo w przypadku świeżych - po prostu wody. Wyłóż na zastygniętym spodzie, wyrównaj, możesz posypać startą czekoladą. Wstaw do lodówki. Po 2-3 godzinach pokrój, snickers jest gotowy.












 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz