piątek, 11 grudnia 2020

Pierniczki bezglutenowe

 Nie przepadam za pierniczkami, myślę o jedzeniu, ale lubię pieczenie i ten cały bałagan pierniczkowy w kuchni. Mam dziesiątki przepisów, jedne lubię bardziej, inne mniej, ale bezglutenowe piekłam po raz pierwszy. To przepis Ani Lewandowskiej z książki "Healthy Sweets", bardzo dobry. Pierniczki są korzenne, chrupiące, ciasto daje się pięknie wałkować. Polecam. Ania podaje, że to na 30 pierniczków, ja mam małe foremki, u mnie wyszło około 50 sztuk.

Podaję wszystkie przyprawy, ale można spokojnie użyć gotowej przyprawy piernikowej, policzcie ilość łyżek wszystkich przypraw, użyjcie tyle samo łyżek gotowej mieszanki. 

















Składniki:

1 kubek mąki gryczanej jasnej

1/2 kubka mąki ryżowej

1/2 kubka mąki jaglanej

1/2 kubka miodu, ja dałam więcej, ciasto nie było zbyt słodkie

2 jajka

120g masła klarowanego albo oleju kokosowego, miękkiego

3 łyżki cynamonu

1 łyżka kardamonu

1 łyżka imbiru

1 łyżeczka zmielonych goździków

szczypta soli

1 łyżeczka gałki muszkatołowej

1/2 łyżeczki sody oczyszczonej





jak zrobić:

masło utrzyj z jajkami, dodaj miód, wymieszaj. Suche składniki wymieszaj osobno. Dodaj suche do masła z jajkami i miodem, wymieszaj, wyrabiaj przez kilka minut, aż masa będzie elastyczna. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na kilka minut. Podziel na 3 części, 1/3 cienko rozwałkuj, podsypując mąką, resztę ciasta zawiń w folię, żeby nie wysychało. Piekarnik rozgrzej do 170'. Wycinaj pierniczki, układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, piecz przez około 10 minut, szybko się przypiekają. Możesz zostawić bez ozdabiania, jeżeli chcesz ozdabiać, w kąpieli wodnej rozpuść czekoladę, możesz kupić bezglutenową, pokrywaj pierniczki, posyp płatkami migdałowymi, wciśnij żurawinę w czekoladę, pięknie wygląda i pysznie smakuje.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz