sobota, 1 listopada 2014

cynamonowy chlebek owsiany dyniowo bananowy

Co jeść na dobry początek dnia? Najczęściej nie mam czasu myśleć o zmianie rutynowego menu śniadaniowego, automatycznie sięgam po kawałek pieczywa, do niego masło orzechowe, miód, kawa i do pracy.
Chleb owsiany z pulpy dyniowej i bananowej, z pestkami dyni, na oliwie, o delikatnym smaku cynamonowym i z odrobiną brązowego cukru, taka babka to wszystko w jednym, płatki owsiane z owocem, pieczywo, a najważniejsze - wspaniałe urozmaicenie śniadania.
Świeżo upieczony chlebek topnieje w oczach, leży w kuchni na stole, pachnie, pięknie wygląda i trudno mu się oprzeć, niestety.
Inspirowałam się przepisem z bloga Kwestia Smaku.





Składniki:

180g dyni ugotowanej na parze
2 kubki mąki orkiszowej
1 i 1/2 kubka płatków owsianych
3/4 kubka cukru brązowego
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
1/4 kostki masła roztopionego
1/3 kubka oliwy virgin
duża garść pestek dyni
szczypta soli
1 i 1/2 banana rozgniecionego na papkę
2 jajka
1/3 kubka płynnego miodu
3 - 4 łyżki dżemu z mirabelek (może być inny) 







Jak zrobiłam:


na foremkę - keksówkę około 9x27cm

Obraną i pokrojoną w kostkę dynię ugotowałam na parze do miękkości. Ostudzoną, zblendowałam.
Wszystkie suche składniki, mąkę, płatki, sól, cukier, sodę i cynamon wymieszałam.
Masło, oliwę, jajka, rozgniecione banany, pulpę dyniową, miód,  i dżem wymieszałam bardzo dokładnie mikserem w osobnej misce. 
Mokre składniki wlałam do miski z suchymi, dodałam pestki dyni i łyżką wymieszałam, ale nie za długo, żeby całość się połączyła.
Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia. Masę wlałam do formy. Na wierzchu ułożyłam plasterki banana.
Piekłam przez 50 minut w 180'C, trzeba sprawdzać patyczkiem. Ciasto jest wilgotne, ale patyczek powinien wyjść suchy.
Po upieczeniu zostawiłam na 10 minut w formie, a potem wystudziłam na kratce.








Chlebek - ciasto jest pyszne samo, do kawy z mlekiem. Dla mnie jednak najlepsze to takie lekko podpieczone, z masłem orzechowym i miodem.

4 komentarze: