niedziela, 21 stycznia 2018

babka śmietankowa mascarpone z kawałkami czekolady

Wytrzymałam dwa tygodnie, dwa tygodnie bez ciasta, jedzenia i pieczenia, i sama nie wiem co trudniej wytrzymać. I poddałam się, bo tak bardzo zachciało mi się upiec babkę, właśnie babkę. Zwykle kiedy chce mi się coś upiec, to mam nastrój na konkretne ciasto, tym razem padło na babkę. Lubię kiedy w domu pachnie świeżym ciastem, lubię piec, wymyślać nowe przepisy, i najwięcej satysfakcji daje mi kiedy ciasto spełnia moje oczekiwania i wychodzi takie jak sobie wymyśliłam. Babka śmietankowa z czekoladą przeszła oczeiwania, jest tak doskonała.
Przygotowanie ciasta nie jest trudne, najgorsze jest czekanie na wyjęcie babki z piekarnika, czas pieczenia to ponad 1.5 godziny.
Dla tych, którzy dbają o figurę, muszę ostrzec, że 120g tego ciasta to aż 470kcal.

UWAGA: babka jest bardzo duża, z powodzeniem można upiec ją z połowy składników.

















składniki:

na podłużną blaszkę keksówkę 13x39cm

250g miękkiego masła
250g serka mascarpone
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego
3 kubki cukru ( kubek to naczynie o pojemności 250ml )
5 jajek
3 kubki mąki pszennej TYP 500 albo 550
1/3 kubka mleka
1/2 łyżeczki soli
200g gorzkiej czekolady, pokrojonej na dość drobne kawałki






jak zrobić:

mikserem ubij miękkie masło z serkiem mascarpone na gładką kremową masę, dodaj cukier, ubij aż masa będzie gładka i puszysta. Dodaj jajka, po jednym, po każdym dobrze ubijaj masę. Dodaj ekstrakt waniliowy i wymieszaj. Teraz stopniowo dodawaj naprzemiennie mąkę wymieszaną z solą i mleko, masa powinna być gładka. Wsyp kawałki czekolady, wymieszaj całość łyżką.
Ciasto wyłóż do wyłożonej papierem do pieczenia formy. Wierzch możesz posypać kawałkami czekolady, lekko się roztopią i będą pięknie wyglądały na złocistym wierzchu babki.
Piekarnik rozgrzej do 180'C, ciasto piecz przez około 1 1/2 godziny - ja piekłam aż 1 3/4 godz - do suchego patyczka włożonego w sam środek ciasta.
Po kilku minutach po upieczeniu wyłóż na kratkę, całkowicie wystudź przed krojeniem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz