sobota, 16 czerwca 2018

sernik z owocami na kruchym spodzie pod kruszonką

Zaczęło się od tego, że miałam w lodówce biały ser, trochę truskawek i mascarpone, i to wszystko na granicy przydatności do spożycia, a jednocześnie kompozycja, jak mi się wydawało, ni z gruszki ni z pietruszki, myśląc o wypiekach. Leniwie przeglądałam nowe posty na Facebooku, i nagle jest, przepis Tapenady, i tak, właśnie! Ser można połączyć z owocami, zrobić sernik owocowy jako nadzienie do ciasta. Pomysł pożyczyłam, składniki zmieniłam prawie całkowicie, posiłkując się tym, co miałam.
Upiekłam już kilka takich ciast od tego odkrycia, każde z innymi owocami, na zdjęciu utrwaliłam to z borówkami amerykańskimi i truskawkami , i  każde następne lepsze od tego  poprzedniego.
I wiem, to ciasto nie jest dietetyczne, ale pozwalam sobie na mały kawałek po treningu, w 2-3 godzinnym oknie anabolicznym.

























składniki:

na blaszkę okrągłą 28cm

ciasto:

300g mąki pszennej
150g kaszy manny
7 łyżek mąki ziemniaczanej
250g cukru
3 jajka
140g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
10g proszku do pieczenia
1 1/2 łyżeczki naturalnej esencji migdałowej
szczypta soli


sernik:

250g białego sera śmietankowego
250g mascarpone
1/2 kubka cukru pudru
1 kubek truskawek, umytych, pokrojonych na kawałki
1 laska rabarbaru, pokrojona na 1cm kawałki
1 łyżeczka esencji waniliowej
1 żółtko








jak zrobić:

jajka ubij z cukrem na puszystą masę, dodaj masło, wymieszaj, dodaj esencję migdałową. Suche składniki, mąkę, sól, kaszę mannę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia wymieszaj w osobnej misce. Porcjami wsypuj suche składniki do mokrych, wymieszaj, wystarczy łyżką, na gładkie ciasto. 

Sery wymieszaj mikserem z cukrem pudrem, dodaj żółtko i esencję, wymieszaj jeszcze raz. Teraz dodaj osuszone owoce, połącz przy pomocy łyżki z masą serową.

Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia. Ciasto podziel na dwie równe części, jedną wylep dokładnie spód blaszki. Masę serową wyłóż na warstwie ciasta. Drugą część ciasta rozkrusz jak kruszonkę na warstwie sernikowej. Piecz w 180'C przez około 45min, aż wierzch będzie lekko złocisty.
Zamiast truskawek możesz użyć borówek albo malin.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz