wtorek, 30 grudnia 2014

babka ziemniaczana z farszem grzybowym

To mój pomysł na sylwestrowy wieczór, babka ziemniaczana z farszem grzybowym, która będzie doskonała do kapusty, bigosu, czy barszczu. Można ją podpiec tuż przed podaniem, a taka gorąca, prosto z piekarnika, bez żadnych dodatków, a tylko z kieliszkiem wytrawnego wina też będzie znakomita w ten długi wieczór.

Ziemniaki do babki najlepiej ugotować już poprzedniego dnia, a grzyby do farszu powinny być świeże, ale ja użyłam suszonych i mam wrażenie, że farsz jest jeszcze lepszy.



 
   



Składniki:

1kg ugotowanych ziemniaków 
700g grzybów ( świeżych albo suszonych, namoczonych )
2 jajka
1 cebula pokrojona w drobną kosteczkę 
2 łyżki startej bryndzy ( nie wędzonej) albo parmezanu
3 duże łyżki mąki
sól, pieprz
2 łyżki masła





Jak zrobiłam:

1.   Grzyby suszone zalałam letnią wodą i moczyłam przez około 1 godzinę, aż napęczniały. Potem gotowałam przez 15 - 20 minut, odsączyłam z grubsza.

2.   Na patelni, na 1 łyżce masła, podsmażyłam cebulę na złoty kolor. Dodałam grzyby ( jeżeli kapelusze są bardzo duże, trzeba je pokroić na mniejsze kawałki ) i podsmażyłam krótko, wbiłam jajko i ser, doprawiłam solą i pieprzem, wymieszałam i odstawiłam do wystygnięcia.

3.   Ugotowane i wystudzone ziemniaki przecisnęłam przez praskę. Wymieszałam z bardzo miękkim masłem i 1 jajkiem, doprawiłam solą. Dodałam 3 łyżki mąki, wyrobiłam szybko ciasto. Szeroką, ale krótką keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia.
Ułożyłam warstwę ziemniaków na spodzie, na niej warstwę grzybów, przykryłam warstwą ziemniaków. Wierzch posmarowałam łyżką roztopionego masła.

4.   Piekłam w 180'C przez około 50 - 55 minut, aż wierzch zrobił się złocisty i rumiany. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz