środa, 6 maja 2015

muffiny czekoladowe z truskawkami bez mąki

To bardzo łatwe muffiny, ale jakie efektowne. Są doskonałe w smaku, lekko żujące w środku i bardzo czekoladowe, a połączenie truskawki z czekoladą nie ma sobie równych.  Do wypieku nie użyłam ani mąki, ani masła, a słodycz uzyskałam przez zastosowanie syropu z agawy.







Składniki:

na 10 babeczek


200g drobno mielonych migdałów
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka - żółtka oddzielone od białek 
125ml mleka ryżowego ( może być inne mleko roślinne )
50g kakao
1 łyżka ekstraktu z wanilii
200ml syropu z agawy ( może być również inny )
100g daktyli, posiekanych
kilka świeżych truskawek






Jak zrobiłam:

1.   200g migdałów, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, szczyptę soli i 50g kakao wymieszałam w misce. 

2.   Osobno wymieszałam 2 żółtka, 200ml syropu z agawy, 125ml mleka ryżowego i 1 łyżkę ekstraktu waniliowego; 2 białka ubiłam na sztywno.

3.   Suche składniki dodałam do mokrych, wymieszałam. Dodałam ubite na sztywno białka, delikatnie połączyłam przy pomocy łyżki. Wsypałam daktyle, wymieszałam.  

Przygotowałam blaszkę do pieczenia muffinek - otwory wyłożyłam papierowymi kokilkami. Piekarnik rozgrzałam do 180'C. Do każdej foremki wlałam ciasto i włożyłam jedną mała truskawkę, jeżeli duże to 1/2 truskawki tak, żeby ciasto ją przykryło. Ciastem wypełniłam foremki prawie do samej góry. Kilka truskawek pokroiłam w plasterki i ułożyłam po jednym na wierzchu.

Piekłam przez 25 minut, do suchego patyczka. Wystudziłam na kratce.










3 komentarze: