sobota, 23 kwietnia 2016

zasadowy chlebek kokosowy na weekendowe śniadanie, bez cukru

Bardzo dużo się dzieje, czasu za mało na to co lubię najbardziej, czyli gotowanie, zdjęcia i bieganie. O ile bieganie udaje mi się wcisnąć w dzień, to z gotowaniem, które wymaga spokoju, jest gorzej. Na szczęście, udało mi się upiec chlebek kokosowy, który umila moje śniadania. Jest wilgotny i aromatyczny, a do tego zdrowy.
Walczę z używaniem białego cukru w kuchni, ale równie ważnym problemem, któremu staram się stawić czoła jest zakwaszenie organizmu, a to, nie korygowane może być przyczyną chorób i złego samopoczucia. Co powoduje zakwaszenie, o tym wkrótce, ale już ten na weekend proponuję chlebek kokosowy, bez białego cukru, w ramach diety alkalicznej, zasadowej. To rodzaj babki, lekko słodkiej, ja dodałam do niej borówki, ale można je pominąć. Jest dobra sama, szczególnie tuż po upieczeniu, ale ja najbardziej lubię kawałek chlebka kokosowego podpiec i cienko posmarować masłem orzechowym i miodem, dlatego nazywam babkę chlebkiem, po angielsku również taka babka to 'Bread'.



 













Składniki:

280g białej mąki orkiszowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
130g wiórków kokosowych
75g masła, miękkiego
100g syropu z agawy ( ważyłam, nie odmierzałam objętości )
60g cukru brzozowego - ksylitolu
2 jajka
300ml mleka ryżowego albo migdałowego
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu z wanilii

garść borówek - opcjonalnie








    Jak zrobić:

    foremka 20x9cm

    1.   Wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i wiórki kokosowe w dużej misce. Osobno ubij masło z syropem z agawy i ksylitolem. Dodaj jajka, ekstrakt waniliowy i mleko ryżowe, ubij dobrze. Dodaj mokre składniki do suchych, wymieszaj dobrze, ale nie rób tego za długo - mikserem albo łyżką.
    2.   Foremkę wyłóż papierem do pieczenia, przełóż ciasto do formy. Wyrównaj wierzch, posyp borówkami, piecz w 180'C przez około 1 godzinę, aż będzie złociste z wierzchu, a patyczek suchy. Chlebek uniesie się trochę, ale nie wyrośnie za bardzo. 
    Jeżeli ciasto zaczyna brązowieć z wierzchu za wcześnie, możesz przykryć folią aluminiową i dopiec do końca, aż będzie gotowe w środku.
    Zostaw na kilka minut w formie, potem wyłóż na kratkę do wystudzenia.







    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz