niedziela, 1 lipca 2018

ciasto ucierane z agrestem z kruszonką

W Darłówku jest kawiarnia AniAni, tak się nazywa, i to jest kawiarnia Pani Ani. Wszystko, mam wrażenie, jest w niej takie, jakie ona sobie jeszcze jako dziewczynka wymarzyła, białe fotele, różowo pastelowy wystrój, trochę jak powiększony dom dla lalek, na parapetach książeczki dla dzieci i takie bardziej dla dorosłych. Mebelki w ogródku z widokiem na morze i domek do zabawy dla dzieci, uwielbiają tę kawiarnię i dorośli i dzieci. I pełno w niej słodkości, serniki, tarty, desery, lody, kolorowa Pavlova, jest też ciasto prosto z pieca, ja trafiłam na bajeczne ucierane z rabarbarem.
Przyznam szczerze, że akurat ucierane to dla mnie zagadka, dla mnie, wielbicielki wypieków! To u Pani Ani zrobiło na mnie takie wrażenie, że szybko je upiekłam, zaraz po powrocie.
Ucierane jest szybciutkie i bardzo łatwe, a najlepsze do niego to rabarbar, agrest i truskawki, albo wszystkie te owoce razem.

























składniki:

na blaszkę 20x30cm

200g miękkiego masła
4 jajka o temperaturze pokojowej
200g drobnego cukru
szczypta soli
200g mąki pszennej
50g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
500g agrestu, umytego i oczyszcznego
5 łyżek brązowego cukru

kruszonka:

160g mąki 
120g bardzo zimnego masła
80g cukru pudru









jak zrobić:
zacznij od owoców; agrest rozrzuć na blaszce, posyp cukrem i piecz w piekarniku w 200' przez około 15-20 minut, aż puści sok, sok odcedź.

Mąkę pszenną wymieszaj w misce z mąką ziemniaczaną, cynamonem, solą i proszkiem do pieczenia. Masło utrzyj z cukrem na białą puszystą masę, dodawaj jajka po jednym, ciągle ucierając. Dodaj suche składniki i szybko wymieszaj, szpatułką albo łyżką. 
Składniki na kruszonkę połącz i rozetrzyj palcami na grubą kruszonkę.

Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia. Ciasto wyłóż do blaszki, na wierzchu ułóż owoce, bez soku. Posyp kruszonką, piecz w 180'C przez około 45-50 minut, do suchego patyczka.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz