piątek, 6 września 2019

sernik Moniki z mango i śmietaną

Kiedy zobaczyłam ten sernik we wzorki wiedziałam od razu, że go upiekę. Nie tylko lubię piec serniki jak nic innego, ciągle szukam nowych pomysłów na nie, a do tego ten wyglądał zjawiskowo.
Przepis znalazłam na blogu Poezja Smaku, a jest to receptura Moniki z La Ruina, miejsca w Poznaniu, które słynie z doskonałych serników.
Smak tego sernika jest trochę inny, ciekawy, dość wytrawny, więc, jeżeli lubicie serniki słodkie, musicie dodać więcej cukru niż w przepisie. Ciasto jest pokryte warstwą śmietany z kleksami z mango, to też nie dodaje mu słodyczy. Poczęstowałam nim wiele osób, jednym smakował wyjątkowo, innym trochę mniej, albo nawet wcale. Zdecydowanie jest to deser dla koneserów. Ja sama wolę słodsze ciasta, następnym razem dodam zdecydowanie więcej cukru.
Pamiętajcie, żeby składniki masy serowej miały temperaturę pokojową, wszystkie podobną, to gwarantuje dobrą, a nawet idealną jakość sernika.
Wybór zdjęć miałam bardzo ograniczony, sernik zniknął błyskawicznie, nie zdążyłam!!























składniki:

na tortownicę o średnicy 26cm
spód:

130g mąki pszennej
75g masła
65g cukru
20g kakao
szczypta soli

masa serowa:

1kg tłustego białego sera
3 łyżki mąki ziemniaczanej
4 duże jajka
1 puszka słodzonego mleka zagęszczonego
200g gęstej dobrej śmietany 18%
600g pulpy z mango ( puree z puszki )
szczypta soli

topping śmietanowy:

400g gęstej śmietany 18%
6 łyżek cukru pudru
2-3 łyżki pulpy z mango










Jak zrobić:

najpierw zrób spód: rozpuść masło, wymieszaj mąkę, cukier i sól. Wsyp do masła, szybko wymieszaj, a potem zagnieć kruszonkę. Wyłóż spód okrągłej blaszki papierem do pieczenia. Kruszonkę wysyp na spód i wylep nią dokładnie spód. Schłodź blaszkę w lodówce, rozgrzej piekarnik do 190' i piecz przez 10 minut, odstaw.

Kiedy spód stygnie, przygotuj masę serową: wstępnie zmiksuj ser, dodawaj po jednym jajku, cały czas miksując, dodaj śmietanę, potem powoli wlewaj mleko skondensowane, cały czas miksuj. Potem dodaj pulpę z mango, dobrze wymieszaj. Masa jest dość rzadka, nie martw się, taka powinna być. Wylej ją na podpieczony spód, piecz w 170 - 180' przez około 60 - 75 minut, ja piekłam 70 minut. Wyłącz piekarnik a sernik zostaw w środku, najlepiej na 30 minut, potem uchyl drzwiczki i zostaw aż będzie całkowicie wystudzony.

Śmietanę wymieszaj a cukrem, wyłóż na wierzch wystudzonego sernika. Zrób na wierzchu kropki, możesz, przy pomocy wykałaczki zrobić kreskę przez środek kropki, żeby powstał ładny kształt przypominający serduszko. Wstaw do lodówki na 2-3 godziny zanim zaczniesz kroić. Przed zdjęciem obręczy okrój sernik ostrym nożem dookoła.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz