poniedziałek, 14 marca 2016

sałata z jajkiem i koperkowym dressingiem, też na stół wielkanocny

Wielkanocna rozpusta kulinarna też może być zdrowa. Nie każda potrawa musi być oblana majonezem, słodzona czy lukrowana. Co prawda, święta w marcu to nie jest jeszcze pora na nowalijki, chyba że pochodzą ze sprawdzonego miejsca, ale przecież można skorzystać z warzyw z ubiegłego roku, z ziemniaków czy buraków, wystarczy je dobrze, ciekawie połączyć, a kompozycja pobije te tradycyjne, majonezowe.
Liście szpinaku połączyłam z warzywami gotowanymi i pieczonymi. Składniki dobrałam tak, żeby całość była jak najbardziej kompletna i odżywcza. Wygląda też pięknie, na stole będzie się prezentowała świetnie.







Składniki:

2 - 3 garści świeżego szpinaku, umytego, dokładnie osuszonegi i pozbawionego grubszych łodyżek
2 średnie ziemniaki, ugotowane w łupinach
2 jajka, ugotowane na twardo
1 średni burak, upieczony

dressing:

1/3 kubka oliwy virgin
1 duża łyżka musztardy Dijon
1/2 łyżki octu z białego wina
1/2 łyżki miodu płynnego, na przykład lipowego
szczypta soli
świeżo zmielony pieprz
duża garść koperku, posiekanego













Jak zrobiłam:

Składniki dressingu bardzo dobrze wymieszałam, ważne jest świeże zmielenie pieprzu. Pod sam koniec dodałam 2/3 posiekanego koperku, resztę zostawiłam do posypania wierzchu sałatki przed podaniem. Gotowy dressing odstawiłam do przegryzienia.

Wystudzone ziemniaki obrałam ze skórki i pokroiłam w plasterki. Upieczonego do miękkości buraka wystudziłam, obrałam ze skórki i pokroiłam w łódki. Obrane jajka pokroiłam w szóstki. Na dużym talerzu ułożyłam liście szpinaku, na nich ziemniaki, buraki i jajka. Całość z wierzchu posypałam pieprzem, a potem polałam przygotowanym wcześniej dressingiem. Posypałam resztą koperku i podawałam.






1 komentarz: