niedziela, 17 listopada 2013

kurczak pieczony z papryką, cebulą, burakiem, czosnkiem i ...klementynkami

Podstawą mojego żywienia są warzywa i owoce, w drugiej kolejności sery i oliwa do nich.
Nie to żebym nie lubiła mięsa, wręcz przeciwnie, bardzo lubię, a szczególnie to tłuste, takie z tłustymi bokami. Rozmarzyłam się..smalec też bardzo lubię, i boczek, nawet słoninę z ostrą papryką.
Jednak zdrowy rozsądek nakazuje mi unikanie tych smakołyków. W związku z tym, pozostaje mi jedzenie kurczaka, ryb i ...parówek, które uwielbiam.
Wiem, wiem, parówki też niedobre, ale trudno, czasami trzeba.

Dzisiaj proponuję pieczonego kurczaka na sposób najprostszy z możliwych.
Jest to przepis tak łatwy i szybki, że można z nim zdążyć nawet jeszcze na dzisiejszą kolację.
Poza tym, pozwala wykorzystać wszystkie warzywa, które znajdziemy w kuchni.





Składniki:

kilka kawałków kurczaka - ja miałam połówkę, którą pokroiłam na kawałki 
1 burak, umyty i pokrojony w ćwiartki
2 -3 cebule, przekrojone na pół
2 -3 klementynki, pokrojone w plasterki
kilka ząbków czosnku w całości, z łupinką
1 papryka, oczyszczona i pokrojona w paski
sól, pieprz
papryka ostra mielona
oliwa
kmin rzymski mielony
2 łyżki miodu płynnego






Jak zrobiłam:

Procedura jest tak prosta, że nawet początkujący daliby radę bez przepisu; ale tak na wszelki wypadek..




1.   Na blaszce do pieczenia mięsa ułożyłam kawałki kurczaka. Pomiędzy nimi umieściłam warzywa i owoce, wszystkie oczywiście umyte i pokrojone.

2.   Całość posypałam solą, pieprzem, papryką i kminem. Skropiłam oliwą. Miodem delikatnie polałam kawałki mięsa; dzięki temu ładnie się zrumieniły.

3.   Piekarnik rozgrzałam do 190'C. Kurczaka piekłam przez około 35 - 40 minut, aż się zrumienił, a po nakłuciu był miękki i nie wypływały z niego soki.

Jeżeli mięso i warzywa za bardzo się przypiekają a kurczak jest jeszcze surowy, można przykryć całość folią aluminiową i na małym ogniu dopiekać przez jeszcze kilkanaście minut.






Teraz wystarczy już tylko zrobić sałatę z najprostszym dressingiem, ukroić kawałek świeżego pieczywa i doskonały, lekki obiad gotowy.

3 komentarze: