poniedziałek, 20 czerwca 2016

wegańskie ciasteczka orzechowe z konfiturą wiśniową od Milorada, błyskawiczne, bezglutenowe

Tak dobrych ciasteczek jeszcze nie jadłam i nie piekłam, poważnie.
Gdzieś w sieci dojrzałam ten przepis, a że był krótki i łatwy, zapisałam składniki i ilości na skrawku papieru. Dzisiaj rano kartka wpadła mi w ręce, po pół godzinie wyjęłam pachnące ciasteczka z konfiturą....a co do konfitury.
Milorad to wyjątkowa osoba, pełna energii, ciepła, pasji i talentów. Z tych, za które ręczę mogę wymienić kulinarny i taneczny, reszty mogę się domyślać. Wiem , że nie macie konfitury od Milorada, ja mam to szczęście, że obdarował mnie swoimi przetworami, które pachną słońcem i latem, ale poradzicie sobie bez niej, jestem pewna, że w spiżarniach kryją się stare zapasy, zawsze też możecie szybko usmażyć świeżą, truskawkową.















Składniki:
na 16 ciasteczek

1 kubek mielonych orzechów laskowych albo migdałów
1 kubek mąki owsianej albo innej bezglutenowej
szczypta soli
1/3 - 1/2 kubka cukru brązowego
1/3 kubka oleju kokosowego rozpuszczonego
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego
1/2 kubka konfitury z owoców 






Jak zrobić:

Wymieszaj mielone orzechy z mąką i cukrem w dużej misce. Dodaj płynny olej kokosowy i ekstrakt waniliowy, dobrze wymieszaj. Blaszkę do pieczenia ciasteczek wyłóż papierem do pieczenia. Z ciasta formuj kulki o średnicy 2 - 2.5cm. Ułóż je na blaszce, kciukiem delikatnie naciśnij je po środku, żeby zrobić małe wgłębienie. Jeżeli trochę się pokruszą, zlep boki. Środek wypełnij łyżeczką konfitury.
Piecz w 180'C przez 20 minut. Powinny być lekko rumiane. Jeżeli są miękkie po tym czasie, nie przejmuj się, stwardnieją kiedy wystygną.
Wyjmij, zostaw na blaszce na kilka minut, potem przełóż delikatnie na kratkę, żeby całkowicie wystygły.  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz