sobota, 6 czerwca 2015

sernik z rabarbarem

Sernik latem to konieczność. Tarty i ciasta z owocami są pyszne, ale nie ma to jak sernik. Jeżeli do niego dodamy rabarbar, to będzie to ciasto idealne, najlepsze do popołudniowej letniej kawy czy też na śniadanie, bo w końcu to biały ser, a nabiał od rana, przynajmniej według części dietetyków, jak najbardziej wskazany.






Składniki:

spód

100g herbatników owsianych, rozdrobnionych na drobne okruszki
80g masła, roztopionego
szczypta soli

500g białego sera śmietankowego
250g serka ricotta
100g serka mascarpone

około 1 1/3 kubka cukru - ilość zależy od upodobań co do słodkości sernika
skórka starta z 1 cytryny
sok wyciśnięty z 1 cytryny
5 jajek


2 laski rabarbaru, pokrojonego na około 1cm kawałki
3/4 kubka cukru brązowego








Jak zrobiłam:

1.   Rozdrobnione herbatniki ze szczyptą soli wymieszałam z płynnym masłem. Formę - tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia. Mieszaninę herbatników wyłożyłam na spód formy, rozprowadziłam równo i ubiłam. Wychłodziłam w zamrażalniku, żeby spód był twardy. 

2.   Rabarbar wrzuciłam do rondelka, zasypałam cukrem brązowym i na bardzo małym ogniu podgrzewałam, aż cukier się rozpuścił w soku, potem gotowałam, aż rabarbar stał się lekko szklisty. Wyjęłam ostrożnie kawałki owoców i odłożyłam na talerzyk.

3.   Zmiksowałam ser z ricottą, dodałam mascarpone i cukier, jeszcze raz zmiksowałam. Dodawałam po jednym jajku, cały czas miksując. Dodałam startą skórkę i sok z cytryny, wymieszać całość. Masę serową wyłożyłam na twardy spód i wyrównałam. 
Tuż przed wstawieniem do piekarnika, na wierzchu masy serowej delikatnie ułożyłam kawałki rabarbaru.

4.   Piekarnik rozgrzałam do 180'C i piekłam sernik przez około 50 minut. Wierzch powinien być złocisty, środek może być delikatnie luźny. Po wyłączeniu piekarnika uchyliłam drzwiczki piekarnika, a sernik zostawiłam w środku na 15 minut. Po tym czasie wyjęłam i wystudziłam.








3 komentarze:

  1. Moje 2 ukochane rzeczy połączone w jedno! Sernik i rabarbar! Uwielbiam! Pozdrawiam i Miłego dnia :)

    Say Yes to the Kitchen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Moje też, ulubione, sernik w każdej postaci i rabarbar w wypiekach podobnie :)

      Usuń
  2. Apetyczny ten Twój sernik :)

    OdpowiedzUsuń