sobota, 13 kwietnia 2019

sałatka z ziemniaków, jajek i buraka z dressingiem koperkowym

Sernik, kiełbasy, mazurki, to pyszne jedzenie świąteczne, ale jednak dość ciężkie i kaloryczne. No i jeszcze jajka, z majonezem, no bo jajko na wielkanocne śniadanie obowiązkowe.
A może, dla odmiany, zrobić taką sałatkę? Odświeżająca, lekka, pełna błonnika i minerałów, i też z jajkiem, a do tego pięknie wygląda. Już ją sobie wyobrażam  w ładnym naczyniu na stole świątecznym...












Składniki:

2 - 3 garści świeżego szpinaku baby, umytego, dokładnie osuszonego i pozbawionego grubszych łodyżek
2 średnie ziemniaki, ugotowane w łupinach
2 jajka, ugotowane na twardo
2 średnie buraki, upieczone

dressing:

1/3 kubka oliwy virgin
1 duża łyżka musztardy Dijon
1/2 łyżki octu z białego wina
1/2 łyżki miodu płynnego, na przykład lipowego
szczypta soli
świeżo zmielony pieprz
duża garść koperku, posiekanego



Jak zrobiłam:

Składniki dressingu bardzo dobrze wymieszałam, ważne jest świeże zmielenie pieprzu. Pod sam koniec dodałam 2/3 posiekanego koperku, resztę zostawiłam do posypania wierzchu sałatki przed podaniem. Gotowy dressing odstawiłam do przegryzienia.

Wystudzone ziemniaki obrałam ze skórki i pokroiłam w plasterki. Upieczonego do miękkości buraka wystudziłam, obrałam ze skórki i pokroiłam w łódki. Obrane jajka pokroiłam w szóstki. Na dużym talerzu ułożyłam liście szpinaku, na nich ziemniaki, buraki i jajka. Całość z wierzchu posypałam pieprzem, a potem polałam przygotowanym wcześniej dressingiem. Posypałam resztą koperku i podawałam.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz