czwartek, 21 lipca 2022

Sernikobrownie z malinami

Muszę odpocząć od ciast drożdżowych, bo ostatnio było ich dużo, a mogłabym je piec bez końca. Boję się, że stracę umiejętność pieczenia innych ciast, a przecież jest tyle cudownych...a więc dzisiaj, w końcu, będzie zupełnie inaczej. 

Dzisiaj nie było treningu biegowego, miałam więc trochę więcej czasu na zrobienie deseru, a to zdarza się rzadko. Za oknami upał niemiłosierny, nie zachęca do wybrania się po zakupy, a do mojego dzisiejszego deseru potrzebne mi były owoce, najlepiej świeże, a nie miałam żadnych. Na szczęście zawsze mam zapas owoców mrożonych, truskawki, maliny i śliwki, taką bazę, był ratunek, mogłam więc zabrać się za pieczenie tego, co postanowiłam.

Nie lubię tej nazwy, sernikobrownie, ale jak inaczej nazwać to ciasto, które jest w części brownie i w części sernikiem. Ciasto zdecydowanie zasługuje na jakąś dobrą nazwę, ponieważ jest doskonałe i naprawdę nie ma sobie równych, wyjątkowo lekkie, wilgotne, przepyszne. Ja użyłam malin, ale można je zrobić również z jagodami czy borówkami, można też z truskawkami, a nawet z bananami, jeżeli nie macie pod ręką owoców sezonowych. Jednak, ponieważ ciasto jest dość słodkie, jak to brownie i sernik, warto dodać owoce lekko kwaśne, ze słodkością sernikobrownie będą świetnie kontrastować.

Sernikobrownie jest pyszny z jakimś dodatkiem, mogą to być lody, może to być krem budyniowy albo bita śmietana.











































Składniki:

na blaszkę 21cm x 26cm


brownie:

150g masła

150g gorzkiej czekolady, połamanej na kawałki

2 jajka

150g cukru drobnego

100g mąki pszennej typ 500

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


masa sernikowa:

250g ricotty

100g cukru

1 budyń waniliowy

1 duże jajko albo 2 małe

400g mascarpone


150g malin świeżych albo mrożonych 


jak zrobić:

brownie:

masło pokrojone w kostkę włóż do rondelka, postaw na małym ogniu, dodaj połamaną na kawałki czekoladę, roztop, mieszaj co jakiś czas, masa powinna być gładka i jednolita. Zestaw z ognia.

Ubij mikserem jajka z cukrem, dodaj do nich roztopioną czekoladę z masłem, zmiksuj na gładką masę. 

Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia, dodaj do mokrych składników, delikatnie zmiksuj na gładką masę.


sernik:

mikserem ubij ser ricottę, dodaj budyń, cukier, i jajka, ubijaj przez około 2 minuty, aż całość będzie gładka i puszysta. Dodaj mascarpone, jeszcze raz ubij. Dodaj 2/3 malin, jeżeli używasz świeżych, wymieszaj mikserem tak, żeby się częściowo rozpadły, jeżeli używasz mrożonych, rozdrobnij je trochę, np wałkiem, zanim je dodasz do masy sernika.

Formę wyłóż papierem do pieczenia, na spód wyłóż masę brownie, na nią porcjami, łyżką po 2 łyżki masę sernikową z malinami. Delikatnie miejscami przemieszaj masy widelcem albo łyżką, żeby trochę masy brownie było na wierzchu, całość powinna wyglądać fantazyjnie. Na wierzch wysyp resztę malin, już nie rozdrobnionych, w całości.

Piecz w piekarniku rozgrzanym do 175' przez około 40-45 minut, aż warstwa serowa stężeje; nie można przeciągać, bo ciasto będzie za twarde. Po wyjęciu z piekarnika powinno robić wrażenie lekko mokrego.  

Odczekaj kilkanaście minut, żeby ciasto zastygło, jeżeli będzie ciepłe przy krojeniu się rozpłynie








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz