sobota, 7 lutego 2015

chipsy z pasternaku

Pasternak, pietruszka, seler to cudowne warzywa korzeniowe, które sprawdzają się w zupach - kremach, w pure - efektownym smakowo dodatku do dania głównego, w wywarach warzywnych, będących podstawą zup, no i w przekąskach, jak ta dzisiejsza, zwanych chipsami.
To chwila pracy, dwadzieścia minut pieczenia, a potem dużo zdrowej przyjemności.
Takie przekąski są bardzo potrzebne, szczególnie teraz, pod koniec zimy.
Zima powoduje u mnie całkowite załamanie moich zasad żywieniowych. Ostatnio jadam słodycze na śniadanie, obiad, a hamulce włączam dopiero wieczorem. Pomału zaczynam myśleć o wiośnie, nowej garderobie, a potem lecie i plaży, która bezlitośnie zmusza do ujawnienia wszystkich skutecznie ukrywanych pod zimowymi swetrzyskami wałków i oponek. Może lepiej już teraz o tym pomyśleć i zaopatrzyć się w chipsy z pasternaku.


  



Składniki:

2 duże korzenie pasternaku
sól
tymianek
oliwa


Jak zrobiłam:

Oczyszczony pasternak pokroiłam w cienkie plasterki. Piekarnik rozgrzałam do 200'C. Plasterki pasternaku rozrzuciłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Skropiłam oliwą, posypałam solą i tymiankiem. Piekłam przez około 20 minut, aż były lekko złociste.





Może w tym momencie powinnam napisać: poczekałam, aż ostygły..ale wcale tak nie było, jadłam jeszcze gorące, prosto z piekarnika, są tak pyszne.

7 komentarzy:

  1. świetna i zdrowa przekąska!

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny przepis, musimy wypróbować
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. chipsow jeszcze nie probowałam ale frytki tak uwielbiam ich slodki posmak :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie piekę chipsy pasternakowe, ale z curry, odrobiną cytryny i pieprzem cayenne. Jadłam kiedyś podobne i marzę żeby je odtworzyć. Pokrzepił mnie Twój przepis, może mi się uda :)Pozdorwienia :)

    OdpowiedzUsuń