wtorek, 2 marca 2021

Pulpety z kurczaka

 Zero waste to gotowanie bez wyrzucania, ze wszystkiego, co się ostatecznie nie zepsuło, można coś zrobić, i to coś pysznego.

Gotowałam w niedzielę danie z kuchni chińskiej i został jeden filet z kurczaka. Nowy tydzień, postanowiłam przejrzeć lodówkę, i nazbierało się trochę resztek. Mam filet i co jeszcze? Dzień wcześniej ugotowałam brokuł na parze, pyszny był, al dente, ale jak zwykle za dużo, no i oczywiście zostało go trochę. Jeszcze znalazłam dwa bataty, jeden delikatnie nadpsuty, zabrałam się do roboty. 

Z kurczaka i brokuła zrobiłam pulpety, które okazały się przepyszne. Wiedzieliście, że filet z kurczaka, delikatny i mięciutki, można posiekać drobniutko, wymieszać z warzywami, uformować kulki, po czym obtoczyć je w jajku, sezamie i bułce, i usmażyć na złoto? I takie pulpety są przepyszne! Postaram się odtworzyć przepis, bo improwizowałam, a w ferworze działania nie robiłam żadnych notatek.... Pulpety najlepiej podawać z prostą sałatą, ja zrobiłam frytki z batatów, bo one też wymagały ratunku i szybkiej obróbki. 














Składniki:

na 12-14 pulpetów


1 filet z piersi kurczaka

2-3 ząbki czosnku, rozmiażdżone

kilka różyczek brokuła, ugotowanych na parze

1/2 dużej cebuli, startej na tarce o grubych oczkach

2-3 łyżki bułki tartej orkiszowej

2-3 łyżki nasion sezamu

1 łyżeczka pieprzu cayene

1 pęczek koperku

sól, pieprz

2 jajka

olej do smażenia





Jak zrobić:

posiekaj drobniutko mięso kurczaka, przełóż do miski. Dodaj startą na grubych oczkach cebulę i rozmiażdżony czosnek. Posiekaj drobno brokuła, dodaj jajko i koperek, wymieszaj całość, dodaj przyprawy. Wsyp 1 łyżkę bułki tartej, wymieszaj, bułka lekko zagęści masę.

Na talerzyk wysyp pozostałą bułkę tartą i nasiona sezamu, wymieszaj, na drugim talerzyku widelcem ubij jajko. Uformuj kulki, wielkość dowolna, u mnie trochę większe od piłeczki pingpongowej. Na patelnię wylej olej na wysokość około 1.5 - 2cm, rozgrzej go bardzo dobrze, kiedy wrzucisz kawałek masy i zacznie skwierczeć, olej będzie gorący. Kulki z mięsa obtocz w jajku, a potem w sezamie i bułce, włóż na patelnię. Smaż z każdej strony, aż pulpet będzie złocisty z każdej strony, po 2  -3 minuty, pamiętaj, że mięso w środku musi być dopieczone; najlepiej sprawdzić na jednym pulpecie, przekroić go i ocenić.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz