sobota, 16 marca 2013

BABKA SEZAMOWA

Stół wielkanocny bez babki? Niemożliwe.
W ostatnim Kukbuku trafiłam na przepis na babkę, który wydał mi się bardzo obiecujący.
Wypróbowałam i nie myliłam się. Babka, według zaprzyjaźnionych degustatorów, ma doskonałą konsystencję, wilgotność, a smaki pełne, przenikające się, delikatne, ale bardzo wyraziste.
Po prostu babka sezamowa.





BABKA SEZAMOWA Z TAHINI I MASŁEM ORZECHOWYM

Składniki:

6 jajek
1 i 1/2 kubka cukru
2 i 1/2 kubka mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 kostka masła, stopionego i wystudzonego
100ml śmietany kremówki
3 łyżki kakao
4 łyżki pasty sezamowej tahini

masło orzechowe
sezam do dekoracji





Jak zrobiłam:

1.   Jajka utarłam z cukrem na puszystą i białą masę.

2.   Masło wymieszałam ze śmietaną.

3.   Mąkę wymieszałam z proszkiem.

4.   Do jajek z cukrem dodawałam, na przemian, w trzech porcjach, składniki sypkie i płynne, czyli mąkę i śmietanę.

5.   Dobrze wymieszaną masę podzieliłam na dwie części; do jednej dodałam kakao i wymieszałam, do drugiej pastę tahini.






6.   Piekarnik rozgrzałam do 180'C. Formę do babki wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tarta. Do formy wyłożyłam obie masy, kładąc je na przemian, kończąc białą masą. Piekłam około 70 minut, dokładnie tak długo, jak przepis podaje. Sprawdzałam patyczkiem, czy wypieczona (patyczek musi wychodzić suchy).





Kiedy babka trochę ostygła przełożyłam ją na kratkę. Tuż przed podaniem, wierzch posmarowałam masłem orzechowym wymieszanym z odrobiną pasty tahini. Posypałam sezamem.





Babka pięknie wyrasta i jest wilgotna. Ma smak sezamu dzięki sezamowej paście tahini ( do kupienia w większości supermarketów ).
Można ją upiec wcześniej i zamrozić, ale bez masła orzechowego; masłem smarujemy tuż przed podaniem.





11 komentarzy:

  1. Pięknie Ci się upiekła!
    Mnie też kusi dodatek tahini.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyrosła cudownie, a tahini nadaje świetny smak, jestem zadowolona i polecam!:)

      Usuń
  2. smakowicie wygląda, chętnie bym ją zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pychota :D ja na święta mam zamiar zrobić z kukbuka warkocz z szafranem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa, jeszcze nie robiłam takiego połaczenia, a w KuKbuku jeszcze nie doszłam do tego przepisu widocznie, albo mi umknął, przekartkuje dziś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba gdzieś z tyłu, jedno, co mi się nie podoba, to to masło orzechowe na wierzchu, takie mało estetyczne, chyba...

      Usuń
  5. Łał, wygląda wspaniale, niezwykle interesujące smaki :)

    OdpowiedzUsuń