niedziela, 28 maja 2017

spaghetti z buraka i pistacjowe pesto z rukoli

Dawno nie robiłam zakupów, takich zwykłych, spożywczych, jakoś tak się złożyło. W końcu jednak wybrałam się do sklepu, zajrzałam do działu z zieleniną, a tam mnóstwo sałat, gotowych kombinacji warzyw, i dużo nowości, a wśród nich spaghetti z buraka.
Wygląda pięknie, kosztuje niewiele, a co z niego można zrobić? Co tylko sobie wymarzycie. Można je zjeść na surowo, można ugotować w wodzie albo na parze, można też lekko usmażyć i poddusić na patelni. Surowe czy ugotowane, będzie potrzebowało dressingu. Ja proponuje sos z pesto z rukoli.
Przygotowałam moje spaghetti krótko je blanszując, potem przełożyłam na patelnię z przygotowanym sosem z oliwy na bazie pesto, obtoczyłam nitki buraka w sosie bardzo dokładnie i jeszcze chwilę delikatnie podgrzewałam. Podałam posypane parmezanem. Takie danie jest nie tylko niskokaloryczne i lekkie, jest też bogate w błonnik i minerały, jego walory smakowe są niesamowite.
Pesto z rukoli to chwila pracy, a to co zostanie można przechować w lodówce i wykorzystać do zwykłego makaronu.




  









składniki:

1 opakowanie spaghetti z buraka Fit & Easy  300g


pesto:

100g rukoli
garść pistacji bez łupinek
oliwa
2 ząbki czosnku
4-5 łyżek startego parmezanu
sól, pieprz


jak zrobić:

pesto:

zblenduj rukolę z czosnkiem i pistacjami, dolewając oliwę małymi porcjami. Wsyp parmezan, jeszcze raz zblenduj, dopraw solą i pieprzem do smaku. Ostateczna konsystencja pesto powinna być podobna do konsystencji miękkiego masła.

W garnku zagotuj osoloną wodę, kiedy zawrze wrzuć spaghetti z buraka i gotuj od momentu kiedy woda zawrze ponownie przez 2 minuty. Odcedź.
Na patelni rozgrzej 4 - 5 łyżek oliwy, dodaj 3 duże łyżki pesto, rozprowadź w oliwę. Wrzuć odcedzone spaghetti, obtocz w sosie, podgrzewaj na patelni przez chwilę i natychmiast podawaj posypane startym parmezanem.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz