niedziela, 8 marca 2015

marchew pieczona z syropem klonowym i solą miętową

Przepisów zdrowych i dietetycznych ciąg dalszy.
Marchew pieczona z solą miętową może być zarówno dodatkiem, na przykład do mięsa, może być daniem samodzielnym, obok zielonej sałaty i pieczywa, i tak ją proponuję podawać.
Upieczenie marchwi natartej sosem z oleju słonecznikowego, kuminu, chili i cynamonu, a potem posypanie jej solą miętową i polanie syropem klonowym to świetny sposób na ożywienie zimowej marchwi, która po długim przechowywaniu nie smakuje już rewelacyjnie. W tej wersji jest doskonała, aromatyczna, lekko orientalna dzięki kuminowi i cynamonowi, o pięknej barwie uzyskanej przez natarcie marynatą. Syrop klonowy przywraca jej naturalną słodycz. Zielona sól miętowa nie tylko wygląda pięknie na pomarańczowym tle, ale również nadaje świeży, ciekawy, lekko kwaskowaty smak.










Składniki:
proporcje na około 2kg marchewki

2kg marchewki
2 łyżki oleju słonecznikowego
1 łyżeczka kuminu ( kminu rzymskiego w proszku )
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka chili
szczypta soli

syrop klonowy

1/5 kubka soli
1 duży kubek listków mięty





Jak zrobiłam:

1.   Marchew obrałam i pokroiłam w ćwiartki ( większe marchewki na pół i wtedy w szóstki ). 

2.   W kubku wymieszałam olej ze wszystkimi dodatkami. Kawałki marchwi natarłam tą marynatą bardzo dokładnie, kawałek po kawałku. Ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Resztą sosu skropiłam marchew już na blaszce, przed pieczeniem. Piekłam w 200'C przez około 20 minut, aż była zrumieniona i miękka.

sól miętowa:

W moździerzu utarłam sól z miętą na bardzo gładką masę. 







Upieczoną marchew wyłożyłam do dużej miski. Syropem klonowym polałam ją, a potem posypałaę solą mietową.
Marchew jest dobra, jeżeli nie najlepsza, na zimno.

5 komentarzy:

  1. pochrupałabym taką marcheweczkę;
    http://magicznakuchnia.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada przepysznie :) cudne zdjecia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny pomysł na marchewkę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupiłam syrop klonowy, więc może go wykorzystam w ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowity sposób na marchewkę :)

    OdpowiedzUsuń