wtorek, 31 lipca 2012

31 lipca 2012

Myślałam i myślałam, miałam ogromną ochotę na letnią, prostą, ale oczywiście doskonałą w smaku potrawę na lato i znalazłam.

TURECKA SOCZEWICA Z MARCHEWKĄ i ZIOŁAMI


Przygotowanie całej potrawy zajmuje kilka minut, przyrządzenie do podania to około pół godziny, a samo danie daje wiele możliwości jeżeli chodzi o dodawanie składników, czy też dobieranie potraw, którym będzie towarzyszyło.
Przepis pochodzi z książki 'Food from Plenty', która jest kolekcją przepisów z całego Świata. Problem z wieloma przepisami z tej doskonałej książki kucharskiej polega na tym, że wiele składników potrzebnych do ich wykonania jest u nas trudno dostępnych. Ten jednak przepis bazuje na kilku składnikach, ziołach i przyprawach, które mamy pod ręką. Zachęcam do spróbowania.


Soczewica zielona 2

Składniki:

Ilość wystarczająca na 4 - 6 porcji jako danie dodatkowe, na 3 porcje jako danie główne.

4 duże łyżki oliwy z oliwek
1 cebula, pokrojona w cieniutkie półksiężyce
4 ząbki czosnku, drobniutko posiekane
1 1/2 łyżeczki nasion kolendry, rozmiażdżonych
1 łyżeczka chilli (oryginalnie mają być płatki chilli, ja użyłam chilli w proszku)
130g soczewicy, czarnej albo zielonej
4 duże, świeże marchewki, pokrojone w plasterki
2 duże łyżki przecieru pomidorowego
2 łyżeczki cukru pudru
275g bulionu albo wody z solą i pieprzem
2 duże łyżki posiekanej mięty, pietruszki albo koperku; jestem zdecydowanie za koperkiem!
1/2 soku z cytryny
2 łyżki oliwy dodatkowo, do podania

1.   Podgrzej w rondlu oliwę i podsmaż lekko cebulę pokrojoną w cieniutkie półksiężyce, aż będzie 
      złotawa. Dodaj czosnek. kolendrę, chilli i duś przez 2 minuty. Teraz dodaj wszystko, soczewicę, 
      marchew, wodę albo bulion, przecier, cukier puder, wszystko poza ziołami, sokiem z cytryny i 
      oliwą.
2.   Doprowadź do zagotowania i gotuj do miękkości, aż woda zostanie całkowicie wchłonięta przez 
      resztę warzyw.To powinno zabrać około 30 minut. U mnie to dokładnie tyle trwało.
3.   Najlepiej spróbuj, czy gotowe, dodaj zioła czyli miętę, koperek czy pietruszkę, dopraw do smaku
      i dodaj oliwę; tyle, żeby potrawa pięknie błyszczała, a na koniec sok z cytryny. Podawaj gorące,
      ciepłe albo o temperaturze pokojowej.



  











Następnym razem zamierzam podać to danie jako danie główne, wtedy dodam do niego kiełbasę chorizo, lekko podsmażoną.
To danie podawajcie ze świeżutką bagietką rustykalną albo po prostu świeżym chlebem. Oczywiście, w towarzystwie czerwonego wina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz