poniedziałek, 2 września 2013

libańska sałatka z marchwi i bieganie...

Dawno nie pisałam, ale to nie znaczy, ze nic się nie dzieje.
Dzieje się, aż za dużo. Bieganie się toczy, gotowanie się dzieje, warsztaty za moment.
Bieganie przeżyło małe załamanie, ale już wychodzę na prostą. Jeżeli biega się za mało i za lekko, a potem próbuje się to gwałtownie nadrobić, efekty są przewidywalne.
Ciało się buntuje, pomimo tego, że wola i plany pchają do przodu. Pokora, spokój i konsekwencja. Mam nadzieję, że teraz jestem już na dobrej drodze.

Warsztaty z kuchni libańskiej w najbliższą sobotę, czas przećwiczyć wszystkie potrawy zaplanowane na tę okazję.
Upiekłam dzisiaj zawijańce libańskie, wyszły doskonale.
A do nich aromatyczna libańska sałatka ze zwykłej marchewki.
Niby zwykła, a jednak niezwykła. Końcowy efekt zdecydowanie zależy od przyprawienia.
Kuchnia libańska jest niezwykła.
Spotykają się w niej kuchnie Bliskiego Wschodu i Europy, tradycja francuska, arabska, otomańska, co wynika z historii tego kraju, okupowanego przez lata. Mamy więc w niej proste wiejskie przepisy obok wyszukanych, nowoczesnych dań rodem z Paryża.
Jest jedną z najzdrowszych i najbogatszych, wykorzystującą przede wszystkim produkty sezonowe.
Każdy, kto interesuje się zdrową, pełnowartościową i bogatą w smaki cuisine, powinien się z nią zapoznać.






Składniki:

4 małe marchewki
sok z 1/2 pomarańczy
oliwa extra virgin
sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
1 łyżka miodu
listki świeżej mięty
sól morska, świeżo zmielony pieprz









Jak zrobiłam:

1.   Marchew pokroiłam w słupki - julienne; najlepiej zetrzeć je na specjalnej tarce; ja niestety nie miałam.

2.   Dodałam soki, z pomarańczy i cytryny i oliwę. Wymieszałam.

3.   Dodałam przyprawy. Posypałam listkami mięty.





Czy wiecie, co to jest przyprawa 7 smaków (7 spices)?
To przyprawa, na którą nie ma jednej receptury; każda pani domu w Libanie chlubi się swoją własną, oryginalną, unikalną kompozycją. To jak nazwisko rodowe. 
To dowód na to, jak kuchnia ważna jest kuchnia w kulturze libańskiej.

7 spices:

składniki:

gałka muszkatołowa
pieprz czarny
cynamon
mielone goździki
ziele angielskie
kozieradka
imbir





A sałatka z marchewki, w lekko odświeżonej wersji w stosunku do naszej polskiej, będzie doskonała do wszystkiego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz