sobota, 15 czerwca 2013

tort z płatków żytnich z musem czekoladowym i truskawkami

Popijałam poranną kawę i oglądałam mało ciekawy Dzień Dobry TVN. Przeglądałam pocztę, zajrzałam na facebooka. W TV coś tam, mało ciekawego, gotowała Kinga, uczestniczka MasterChefa. I nagle usłyszałam hasło 'tort owsiany'; to zestawienie  zwróciło moją uwagę. Wyglądał nieźle, w dodatku był, zgodnie z tym, co mówiła, hitem na jej blogu. Postanowiłam odszukać przepis i go wypróbować. I oto on, ciekawy, dietetyczny, oryginalny i efektowny; inny, a ja bardzo lubię nowości.






Składniki na tortownicę o średnicy 20cm; jeżeli tortownica ma być większa, o średnicy 28cm, trzeba podwoić ilości.

Składniki:
spód:

100g masła
1/4 kubka cukru
2 kubki płatków żytnich (albo owsianych)
1/2 - 3/4 kubka mąki orkiszowej

mus:

250g serka mascarpone
200ml śmietany kremówki
200g gorzkiej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej
garść posiekanych orzechów włoskich

owoce







Jak zrobiłam:
spód:

1.   Piekarnik rozgrzałam do 200'C.

2.   W garnuszku rozpuściłam masło, dodałam cukier i płatki żytnie, wymieszałam dokładnie. Dodałam mąkę i połączyłam z resztą.

3.   Masą wylepiłam tortownicę o średnicy 20cm. Piekłam przez 15 minut, aż płatki się lekko zrumieniły. Wyjęłam i wystudziłam.


mus:

1.   Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i ostudziłam.

2.   Serek mascarpone zmiksowałam lekko z kremówką. Dodałam czekoladę i jeszcze raz delikatnie zmiksowałam, tylko do połączenia składników.

całość:

Na wystudzony spód wyłożyłam mus. Na nim ułożyłam truskawki. A na końcu przygotowałam kajmak i polałam nim całość.








kajmak:

Na spód patelni nasypałam cukier, żeby przykrył całą powierzchnię. Na wolnym ogniu stopiłam go całkowicie, aż zbrązowiał, a wtedy wlałam, cały czas mieszając, kremówkę. Rozprowadziłam, aż masa była aksamitna i jednolita. Wystudziłam i polałam truskawki.









3 komentarze:

  1. Wygląda cudownie ! Zapraszam do siebie : http://gotujebochce.blogspot.com/2013/06/chodnik-litewski.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, mniam, apetycznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdrowo i pięknie! - kobiecemysli.pl

    OdpowiedzUsuń