sobota, 1 czerwca 2013

truskawki z rukolą i kozim serem

Dlaczego pogoda ma na nas taki wpływ?
Nie mamy nad nią żadnej kontroli, więc rozsądniej byłoby nie zwracać na aurę uwagi, robić swoje i nie dać sobie zepsuć humoru. A jednak. Jednak nie da się nie ulegać czarnym chmurom za oknem.
Wstałam pełna energii, pomyślałam: dzisiaj jest ten dzień, to dzisiaj góry przeniosę, upiekę, ugotuję, pobiegnę na Jarmark Francuski, na który jeszcze nie udało mi się dotrzeć i ....zaczęło padać.
Noga za nogą, posnułam się do kuchni i wymyśliłam sałatkę z truskawek, chociaż tyle mogę zrobić w klimacie letnim.
Lubię owoce na wytrawnie, już o tym pisałam wcześniej, a truskawki z rukolą są rewelacyjne.
Napisałam 'wymyśliłam', ale szczerze mówiąc, znalazłam ją na jakimś blogu anglojęzycznym. Zapisałam na świstku papieru przepis, ale nie potrafię już odnaleźć źródła.






To już gotowa sałatka, ale zacznijmy od początku.



 
 Truskawki są...



rukola jest..
Będzie sałatka.

Składniki:

1/2 kubka orzechów laskowych
1 łyżka octu balsamicznego
1/2 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka drobno posiekanej szalotki
1 łyżeczka cukru brązowego
2 łyżki oliwy virgin
2 łyżki oleju z orzechów
dużo rukoli
około 1/4 kg truskawek
1/2 opakowania sera koziego sałatkowego, pokruszonego





Jak zrobiłam:

1.   Owoce umyłam, oczyściłam i dokładnie osuszyłam. Podzieliłam na ćwiartki. Rukolę umyłam i  osuszyłam.

2.  Wszystkie składniki na dressing, włącznie z szalotką, połączyłam w kubku i odstawiłam, żeby się przegryzły.

3.   Orzechy uprażyłam na patelni, a potem pocierając je ściereczką usunęłam łupinki. Podzieliłam na połowy.

4.   Rukolę ułożyłam na talerzu. Na niej rozłożyłam truskawki. Posypałam serem i orzechami. Odrobinę posoliłam, bo lubię owoce z solą, ale nie jest to konieczne. Polałam dressingiem. 






Sałatka jest doskonała do mięsa z grilla, do świeżego pieczywa, albo po prostu sama. Cudowna! Dla mnie hit tego lata!
A do tego na naczyniach w takich kolorach i estetyce, smakuje rewelacyjnie! Naczynia to oczywiście manufaktura bolesławiecka. W takich letnich kolorach, ceramika wnosi temperaturę lata do kuchni.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie sałatki :> Wygląda cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, super połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu i ja mam truskawki i mogę robić takie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń