wtorek, 4 czerwca 2013

migdałowa tarta z truskawkami na mascarpone

Trudno nie cieszyć się truskawkami, które na straganach pojawiają się w coraz większych ilościach i coraz lepszych cenach.
Nie przepadam za świeżymi owocami, wyjątek stanowią owoce w tartach. A szczególnie truskawki. Są bajecznie kolorowe, pachnące i śliczne. Jak nimi nie zdobić ciast?
Cenne są tarty, które robi się błyskawicznie a smakują doskonale. Taka jest ta na spodzie Davida Lebovitza, na bazie masła i migdałów.
Czerwone truskawki na kremowo białym spodzie mascarpone są nie tylko efektowne ale i przepyszne.






Składniki:

spód:

140g mąki pszennej
40g mielonych migdałów
100g cukru
1/2 łyżeczki soli
85g zimnego masła pokrojonego w kostki
2 duże żółtka jajka
3/4 łyżeczki ekstraktu waniliowego







Masa na spód:

około 500g mascarpone
1/4 kubka cukru pudru
1 łyżeczka soku z cytryny
skórka starta z 1 cytryny
3/4 łyżeczki ekstraktu z wanilii

truskawki, umyte, oczyszczone i przekrojone na połówki

2 - 3 łyżki miodu






Jak zrobiłam:
spód:


1.   Połączyłam mąkę, migdały, cukier i sól. Dodałam masło i połączyłam z resztą szczypiąc palcami, aż uzyskałam konsystencję groszku albo grubej kaszki.

2.   Dodałam żółtka i ekstrakt z wanilii i szybko wyrobiłam ciasto. Uformowałam je w dysk.

3.   Formę z ruchomym spodem nasmarowałam masłem. Wylepiłam dokładnie ciastem, pamiętając również o boachi formy. Włożyłam na pół godziny do lodówki.

4.   Rozgrzałam piekarnik do 190'C.  Spód tarty wyłożyłam folią aluminiową. Obciążyłam go grochem. Piekłam przez około 20 minut, a potem wysypałam groch i zdjęłam folię. Piekłam przez jeszcze 10 minut, aż było brązowo złociste. Wystudziłam.


masa:

Energicznie ubijając, wymieszałam mascarpone z dodatkami na gładki krem. 


   


całość:

1.   Masę wyłożyłam na wystudzonym spodzie i równo rozprowadziłam.

2.   Truskawki ułożyłam na kremie z mascarpone.

3.   Udekorowałam jagodami i polałam 2 łyżkami podgrzanego miodu.





5 komentarzy:

  1. Wytypowałam cie do nagrody Liebster szczegóły na chilicake,blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! miło mi bardzo, zajrzę jutro do Ciebie, bo właśnie wypiekam na targowisko zdrowej żywności:)

      Usuń
  2. Prezentuje się cudownie, te truskawki są czarujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ogromna przyjemnoscia chcialabym cie zaprosic do zabawy Liebster Blog,a zarazem wyrazic moje wyrazy uznania dla Twojego blogu :) szczegoly na moim blogu http://ziolkowkuchni.blogspot.com/2013/06/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowitości :) pozdrawiam i zapraszam na grilla http://www.zgrilla.pl/grillowane-kielbaski-z-trzema-bejcami/

    OdpowiedzUsuń