wtorek, 21 sierpnia 2012

21 sierpnia 2012

Dzisiaj powrót do mojej ukochanej pasty. Pasty dawno nie było, a więc czas najwyższy. Moja propozycja to Pasta Italiano, a konkretnie Siciliano.


PASTA SICILIANO


Makaron typowo włoski, prosty w przygotowaniu ale jakże bogaty w składniki!





1 paczka makaronu Farfalle (kokardki)
1/4 kubka oliwy z oliwek
3 duże ząbki czosnku, drobno posiekane
1 łyżeczka rozgniecionych płatków czerwonej papryki; ja użyłam suszonych ostrych greckich papryczek, które rozkruszyłam w całości i wrzuciłam do pasty
2 duże łyżki świeżego soku z cytryny
1/2 kubka orzeszków pinii
1 puszka (słoik) czarnych oliwek pokrojonych w plasterki
1/2 kubka pokrojonych pomidorów suszonych w oliwie - po angielsku pięknie się nazywają: sun -  dried tomatoes, czyli suszone na słońcu, i takie są, w nich jest całe słońce lata
1 kubek pokruszonego sera feta, najlepiej greckiego;  jest kruchy, a nie mazisty
sól i pieprz
1/2 pęczka natki pietruszki, posiekanej dość drobno


1.   Ugotowałam makaron al dente. Żeby mieć pewność, że jest al dente gotuję pastę o 2 minuty krócej niż czas gotowania, który podaje przepis.

2.   W tym samym czasie na patelni na wolnym ogniu podgrzałam oliwę, dodałam do niej posiekany czosnek i wrzuciłam rozkruszone papryczki. Potem dodałam orzeszki pinii. Podgrzewałam na wolnym ogniu przez chwilę i wrzuciłam pokrojone pomidory suszone. Dalej podgrzewałam. 

3.   Teraz dodałam całkiem sporo soku z cytryny i sos trochę zredukowałam, czyli zmniejszyłam jego objętość. Wrzuciłam oliwki. Wymieszałam podgrzewając cały czas.

4.   Dodałam pietruszkę, sól i pieprz do smaku. Soli nie dodałam zbyt dużo, bo feta, którą za chwilę dodam jest słona.
Teraz wrzuciłam pokruszoną fetę. Jeszcze dodałam trochę oliwy, a nawet dużo, żeby zwiększyć objętość sosu. Wrzuciłam cały makaron na patelnię z gotowym sosem i całość, cały czas na ogniu, wymieszałam.


W moim makaronie oliwki są zielone, bo nie miałam czarnych. Brakuje też orzeszków pinii, które dodałam po chwili

Pasta Siciliano jest gotowa do podania.
Najlepsze do tej pasty jest schłodzone różowe wytrawne wino.  

  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz